Senaste nytt

Hilton e-standby upgrade vs Hilton Gold upgrade

RonnieK

Medlem
Bara för att återkoppla till frågan angående e-upgrade ihop med status så går detta att läsa i manualen från nor1:
11. We love Loyalty.
We have trained some of our frequent guests to expect a free upgrade, and the eStandby program fully supports this effort. If we know the parameters of the plan, the entitlement upgrade will appear in the Upsell Action Center at a cost of zero dollars. However, if the loyal guest wants to standby for an even better room, we also have this option at a lower rate than the non-members pay. Don’t forget to charge for this. The member is still getting his full membership benefit and his low-cost eStandby upgrade to boot!
 
Det var også min opfattelse at tilbuddet er tilpasset statusniveau - det har også været afspejlet de gange jeg har fået tilbud fra eStandby.
 

agehall

Medlem
Bara för att återkoppla till frågan angående e-upgrade ihop med status så går detta att läsa i manualen från nor1:

Fast hiltons statusuppgraderingar sköts inte genom NOR1, så bara för att de har en sådan feature, så innebär det inte att den används och/eller är exklusiv.
 
Fast hiltons statusuppgraderingar sköts inte genom NOR1, så bara för att de har en sådan feature, så innebär det inte att den används och/eller är exklusiv.
Så når jeg som HHG booker billigste værelse og får tilbudt Executive King Room som eStandby for 0,- er det ikke en statusopgradering?

Men absolut, det er ikke hvergang det klares på den måde - der har dog været et antal ganske påfaldende sammentræf for mine seneste bookinger.
 

SFC

Medlem
Enligt rådande expertis på FT är det ej en statusupgrade.

I så fall håller jag nog inte med den rådande expertisen.
Det anges t o m som HHonors Upgrade enligt bifogad bild på en av mina bokningar (HHGold).

Hilton NOR1.jpg
 
Toppen