Hilton e-standby upgrade vs Hilton Gold upgrade

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av staff, 3 Februari 2015.

1. Har ett vanligt deluxrum pa Conrad Bangkok, och fick erbjudan om e-standby upgrade till Exec Room for 0 THB, vilket jag naturligtvis nappade pa.

Innebar detta att mina chanser till upgrade pga. HHG "tas ut" eller finns det chans till stacked upgrade?

Hade varit intressant med input ang. e-standby upgrade + status-driven upgrade.

2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror inte din e-stanby upgrade på just din status - dvs. de hänger ihop ?
    Skillnaden är väl att du får veta i förväg att du kommer att uppgraderas i.st.f.
    den glada överraskningen vid check-in ?

3. Det later ju logiskt! Det ar ju bra att man kan sakra sin uppgrade sa har tidigt isafall.

4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säker på upgrade kan man ändå inte vara. Det hänger ju på att det finns ett sådant rum ledigt ;)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, de sk NOR1-upgrades har inget med statusupgrades att göra och du kan få båda. Dock brukar hotellen försöka komma undan detta. Det finns en lång tråd på FT om detta.

staff gillar detta.
  6. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill nog inte hålla med dig helt här. NOR-1 gör skillnad på silver mot guld/diamond, det står i villkoren/erbjudandet och "manualen". Sen kan hotellen välja att kategorisera rum lite olika. Det är ett verktyg för att automatisera för hotellen helt enkelt.

Sen kan man naturligtvis få ytterligare upgrade på plats på hotellet, både vid incheckning och under vistelsen ;)

staff gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    NOR1 SKA inte ha med statusuppgraderingar att göra. Så enkelt är det. Tyvärr tror många på hotellen att det är så dock, men det är en annan femma - de har fel.

8. Christian R

Christian R DYKWIA

"NOR1" er gået helt henover hovedet på mig. Hvad er det? :)

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är vad uppgraderingarna man blir erbjuden (ibland mot betalning) kallas. Tror det är namnet på firman som organiserar detta eller något sådant. De gör samma sak åt Club Carlson numera.

Christian R gillar detta.
  10. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!