Senaste nytt

Hilton Diamond via kreditkort i USA

Zfarnor

Medlem
Nu var inte frågan riktad till mig men jag har skaffat ett par kreditkort i USA i år och mig veterligen krävs SSN för alla personliga kort. Förutom det behöver man en "credit history" om man inte har ett utländsk Amex innan och gör en "global transfer".
 

Zfarnor

Medlem
Hej
Jag gjorde en applikation för Aspire kortet och uppgav adress och mobil till en kompis boende i USA .... ( själv har jag inget med USA att göra)....
nu har jag haft samtal med de och de kräver en bank konto med mitt namn och den adress som jag uppgav..... vad jag förstod av de krävdes inget security nr ... bara bank konto....
jag ska skaffa en gemensam konto med kompisen för att se om de går med på det....
tror ni har jag en chans att få Aspire kortet.
Jag är Amex kort Holder sedan 2002 ....
 

RonnieK

Medlem
jag ska skaffa en gemensam konto med kompisen för att se om de går med på det....
tror ni har jag en chans att få Aspire kortet.
Jag är Amex kort Holder sedan 2002 ....
Jag skulle starkt avråda dig för det om du inte har för avsikt att flytta till USA. Även om du skulle lyckas så är risken stor att kontot stängs senare (samt att du inte blir speciellt populär hos Amex i framtiden).
 

Zfarnor

Medlem
Vad synd om det inte går... Jag har Hilton Gold kort tack min svenska Amex Platinum. Men ytterst önskar ha Amex Hilton Aspire ( och Hilton Diamond) ...... Denna kort är magiskt.. Årsavgiten 450$ blir täckt om man bokar bara 2 nätter. .... Angående global transfer:::: trodde jag att om man redovisar transaktioner i Sverige hjälper det att få Aspire kortet..... har inte för avsikt att avveckla min Amex här.
Förresten ni som har Platinum kort kan ni få Gold kort hos de flesta fina hotel kedjor, Hilton, Marriot, Radisson, Melia... dock måste man ansöka ..... se här
 
Toppen