Senaste nytt

Hilton Curio Los Angeles Airport (LAX)

MrDollar

Medlem
Okej. Det var bara en skillnad på ca $11 att få garanterat det rummet så körde på det.
Man kan ju aldrig räkna med uppgradering. :p

Det brukar ofta gå att få det, jag hade utsikt mot någon del av flygplatsen. Är få rum där som inte ser flygplatsen då du har den på båda sidor
 

Maja

Medlem
Lämpligt ställe om man ska bo 9 nätter i Los Angeles? Kommer besöka Los Angeles Convention Center för en mässa och sedan har vi besök i Santa Monica. Hade siktat in oss på boende i Santa Monica främst, men är tveksam över Hiltons hotellutbud där... Detta hotell kom upp som alternativ, men vet inte. Så input från er som har bott här tar jag tacksamt emot. Att det är fräscht har jag förstått, men som långtidsboende? Frukosten? Parkering finns endast på hotellet, eller finns det billigare alternativ i närheten? Ser att det bl.a. finns ett stort parkeringsgarage och jag får även upp Courtyards valet parking via Spothero för $18 per 24h.

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Lämpligt ställe om man ska bo 9 nätter i Los Angeles? Kommer besöka Los Angeles Convention Center för en mässa och sedan har vi besök i Santa Monica. Hade siktat in oss på boende i Santa Monica främst, men är tveksam över Hiltons hotellutbud där... Detta hotell kom upp som alternativ, men vet inte. Så input från er som har bott här tar jag tacksamt emot. Att det är fräscht har jag förstått, men som långtidsboende? Frukosten? Parkering finns endast på hotellet, eller finns det billigare alternativ i närheten? Ser att det bl.a. finns ett stort parkeringsgarage och jag får även upp Courtyards valet parking via Spothero för $18 per 24h.

Tack på förhand!
Jag skulle nog vilja no någon annan stans Flygplatser är trevliga, men för 9 dagar ser jag gärna annat. Från detta hotell måste man köra eller åka bild till allt.
Frukosten är helt ok, men inget speciellt. Man beställer från en meny.
 

Maja

Medlem
Jag skulle nog vilja no någon annan stans Flygplatser är trevliga, men för 9 dagar ser jag gärna annat. Från detta hotell måste man köra eller åka bild till allt.
Frukosten är helt ok, men inget speciellt. Man beställer från en meny.
Tänker i samma banor att vi bör boka något annat. Har dock bil så vi lär köra en del.
 

palmen

Moderator
Tänker i samma banor att vi bör boka något annat. Har dock bil så vi lär köra en del.
"Problemet" som jag ser det är att man kan inte vara spontan utan det kräver mer eller mindre en biltur oavsett vad man vill göra utanför hotellet. Det nämndes i en annan tråd boende runt Marina del Rey som jag personligen tycker är bättre om man ska stanna ett tag. Annars kan man ju ta ett hotell söderut från flygplatsen, många hotell där har gratis parkering vilket kan bli en besparing på någon tusenlapp om man stannar en vecka.
 

Maja

Medlem
Tack för din input @palmen Får ta ett snack med min kollega, men han förespråkar Santa Monica väldigt mycket just i hänseende att kunna ta en promenad på kvällen och gå någonstans. Jag har för liten erfarenhet från LA så jag har svårt att uttala mig. Har alltid tagit bilen när vi varit där. Upplevde att Santa Monica generellt är rätt dyrt och du betalar mycket för ett ganska mediokert boende.
 

Senator

Moderator
Tänkte lägga till lite mer info om hotellet på efterfråga från @jumbooze Jag har bott runt 10 nätter på Hilton LAX senaste fem åren, samt 4-5 nätter på Beverly Hilton. Natten mellan måndag och tisdag bodde jag på Hilton LAX, men pratade lite med vapendragaren @sembl om att testa H Hotel, Curio Collection på LAX. CORP RATE som jag använder via kund är $124 per natt på Hilton och $142 på Curio. Inte så att de $18 "breaks the bank".

Jag valde att boka ett DELUXE KING AIRPORT VIEW till $157 istället för billigaste. Bokat två timmar innan ankomst. Vid incheckning fick jag en uppgradering till DELUXE KING 1 BEDROOM SUITE när killen i repan insåg att jag var Lifetime Diamond.

Det finns två hotell i samma byggnad: Hilton Homewood Suites och Curio. Exakt hur det funkar har jag inte utträtt. Men jag fick en förmån från Homewood Suites för gårdagskvällen som var antingen "One Appetizer and House Drink" eller "15% off restaurant". Jag valde det sista, men väljer nog nästa gång det andra erbjudande eftersom det var bra grejer inklusive Micro-brew och ok käk.

Åt middag i baren med ett par bärs och axplock från förrätterna. Helt ok standard på Chicken Wings och deras Brysselkål med bacon och dyl. Här vinner Curio över motsvarigheten på Hilton LAX.

Frukosten var erbjudande om frukt och toast, eller $10 kredit för något annat. Valde en omelett som håller vanlig hotellstandard.

Andra faciliteter: bra gym, och som jag skrev om i Posta din utsikt så finns det en grym takvåning. Man får ta med sig drinkar från baren upp dit.

IMG_2309.JPG


IMG_2310.JPG


IMG_2311.JPG


IMG_2312.JPG


IMG_2313.JPG


IMG_2314.JPG


IMG_2315.JPG


Summa summarum ett väsentligt bättre alternativ för en natt på LAX jämfört med Hilton LAX. Men jag skulle nog inte bo här i flera dagar, det skulle nog bli tråkigt.
 
Last edited:

Maja

Medlem
När jag bodd en natt där i oktober förra året så blev jag oerhört besviken för att det var så dåligt isolerat. Hade ett rum med ”airport view” och ljudet från alla plan störde mig oerhört. Rent och fräscht annars, men continental breakfast var en halv rostad brödskiva och lite färsk frukt samt ett minimalt glas juice. Sorry, imponerade inte alls på mig då. Får se vart jag spenderar min sista natt innan jag flyger hem i november. Japp, har en bokning stående bär ändå för närheten till LAX samt fräscha rum! :cool:
 
Jag tycker du ska prova Jamaica Bay Inn i Marina Del Rey. Jag och min familj har bott där sex år i rad första och sista natten vid våra besök i Kalifornien. Mycket trevligt hotell men egen strand (Mothers beach). 10 min till LAX, gångavstånd till Venice. Hotellet har en suverän restaurang med svensk kökschef, gott om fina IPA:s i baren samt fin pool och bra jacuzzi.
 
Toppen