Senaste nytt

Hilton Bangkok

staff

Medlem
Står inget i reglarna att shorts ej är tillåtet. flipflops är dock nämnda som icke ok
Var hittar du reglerna? De lar ha andrat det nyligen isafall. Bodde dar senast i April, och da paminde incheckningsagenten (i loungen) vid mer en ett tillfalle att shorts ej ar tillatna. Dessutom sade hon till ett antal gaster som var pa vag in i loungen (samtidigt som vi checkades in) att de var tvungna att byta om till langbyxor.

Personligen spelar det mig ingen som helst roll om man har langbyxor eller shorts, och om de har andrat reglerna sa ar det nog bara positivt eftersom det ar sa manga som inte efterlever dem. Finns det en dresscode sa bor den sa klart respekteras dock.
 

JensE

Medlem
Var hittar du reglerna? De lar ha andrat det nyligen isafall. Bodde dar senast i April, och da paminde incheckningsagenten (i loungen) vid mer en ett tillfalle att shorts ej ar tillatna. Dessutom sade hon till ett antal gaster som var pa vag in i loungen (samtidigt som vi checkades in) att de var tvungna att byta om till langbyxor.

Personligen spelar det mig ingen som helst roll om man har langbyxor eller shorts, och om de har andrat reglerna sa ar det nog bara positivt eftersom det ar sa manga som inte efterlever dem. Finns det en dresscode sa bor den sa klart respekteras dock.
Jag har varit där 2 gånger under Juni och Juli och då sa som dom inget om shorts (många hade shorts på sig dessutom).
Reglarna får man med rumsnyckeln samt att det står en skylt vid ingången som påminner om reglerna. Vill minnas att man highlightar badkläder och flipflops som inte ok.
 

Ozz

Medlem
Tack för alla svar!
Vi ska bara bo i Bangkok tre nätter, så ingen längre vistelse.
Conrad låter mest spännande. Det verkar inte som att ni ser det som ett problem att ha med barn på det hotellet. Poolen där ser också större ut.
Finns det speciell klädkod på Conrad?
Poolen är bra med skön "slapp men uppmärksam" service, helt ok storlek med tanke på storstad.
Bra poolbar med lättare mat som serveras vid bord i anslutning till poolen.
Jag har alltid haft shorts i loungen och aldrig blivit nekad eller kommenterad ang. detta.
 

Gus

Medlem
Som nybliven guldmedlem tittar jag på Hilton i Bangkok i november på Hiltons hemsida. Millenium och DoubleTree kostar cirka 1040 kr per natt. Hilton Sukhumvit kostar ca 1230 kr natten. Priserna är icke ombokningsbara. Är detta standardpriser för Hilton i Bangkok? Eller kan man få ner priserna via någon rea? Eller kan priserna rent av gå upp om jag inte bokar nu meddetsamma?
 

NotRyan

Medlem
Som nybliven guldmedlem tittar jag på Hilton i Bangkok i november på Hiltons hemsida. Millenium och DoubleTree kostar cirka 1040 kr per natt. Hilton Sukhumvit kostar ca 1230 kr natten. Priserna är icke ombokningsbara. Är detta standardpriser för Hilton i Bangkok? Eller kan man få ner priserna via någon rea? Eller kan priserna rent av gå upp om jag inte bokar nu meddetsamma?
Ja, dom kan gå upp en hel del. MHB är bättre än Doubletree....
 
Toppen