Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Ozz

Medlem
Tror mest att vi haft otur men servicen överlag är undermålig enligt mig. De verkar helt enkelt inte bry sig särskilt mycket. Finns en massa att ta upp men några stycken.

Checkinnen var ok men ingen info om något eller hänvisning var vi skulle gå för att komma till vårt rum. Här är nyckeln, varsågod. Blev faktist förvånad.

Gick ut och åt första kvällen i lobbyn för det var det enda som var öppet. Trevligt initialt bemötande men långsam service. TEx så beställde jag en ceasarsallad med grillade grönsaker som kom utan sagda grönsaker. Påpekar det hela och får tillbaka. Jaha, vänta så ska jag kolla. Servitrisen kommer tillbaka och berättar att hon meddelat köket. Vi fortsätter äta. Tråkigt pasta men vi är hungriga. Mannen beställer rödvin som kommer ut i en iskall flaska. Vi pratar frost på flaskan. Servitrisen medger att det ser konstigt ut men säger inte mer än så. Typ, ska du ha den eller inte? Mannen beställer in två glassar som även dem har frostskador och smakar Nada. Min drink är bara urvattnad och tråkig. De glömmer vattnet vi beställt. Jaja.. sånt kan hända. Nu har tiden gått och vi är redo att gå, då kommer ett fat med kalla grillade grönsaker. De som saknades på salladen.

Dagen efter, lämnar rummet och trycker knappen för housekeeping. Kommer tillbaka ett par timmar senare men inte städat. Ringer "Conrad Service". De ska skicka någon men inget händer. Orkar inte tjafsa så låter det vara. Ingen Turn down service. Kanske tror de rummet är tomt?

Går på toa i närheten av frukostmatsalen. Inget toapapper i två av båsen, Servitöerna glömmer bort kaffe beställningarna. Finns inga glas till dricksvattnet vid poolen/stranden, så frågar mannen som jobbar där. Han säger bara, sorry och rycker på axlarna.

Äter middag på RIN ganska sent. OK i början med sen glömmer de bort en helt. Väntar i en evighet att de ska komma ut och plocka bort middagen och be om en meny för dessert. Får tillslut en meny efter att ha sagt till, men sen tar det ytterligare en evighet. Vid det här laget är jag bara så irriterad att jag funderar på att gå därifrån utan att skriva under notan. Till slut får jag gå in och säga till dem att vi faktiskt önskar beställa.

Bättre idag men nu renoverar de rummet bredvid så härligt borrljud.

Mannen frågar i receptionen om möjligheten att springa, Nej, det går inte. För farligt, du kan bara springa inom området. Frågar om mat utanför hotellet. Vi vill gärna ha gatustånd, nattmarknad etc, eftersom inget av det vi beställt hittills har varit någon höjdare. Får till svar att nej, det finns inte. Frågar på skoj om nattmarknaden i Kuta, Nej någon sådan finns inte! Ok, inser att det är fel person att fråga. Går till Bell Boyen och frågar honom istället. Han börjar svara men då kommer den första killen springandes och säger att han redan berättat för oss. Bell boyen, säger jaha du har redan fått hjälp. Inte så mycket han kan göra då och ber om ursäkt. Är de så hårt drillade att hålla alla inom området? Känns som Truman Show.

Har man Hiltonpoäng att spendera. Absolut, använd dem här för ett par dagar, men jag skulle inte välja det här stället framför andra om jag behövde betala, vilket är vårt fall. Med det sagt så är jag jättenöjd med rummet vi har, och det finns personal som är jättetrevlig men det finns också andra som är helt likgiltiga och nonchalanta. Som sagt, de verkar inte bry sig så mycket. Sen är maten den andra största nackdelen för mig. Alldeles för högt prisatt för medioker smak och storlek. Drinkarna har jag helt gett upp på.

Det är okej att man glömmer bort en beställning eller att allt inte är perfekt, men var bara inte så himla nonchalant över det hela.
Det verkar med andra ord inte hänt så mycket på servicefronten på 11 månader sedan jag skrev detta inlägget :(
 

Senator

Moderator
@Mediana om du är kvar skulle jag gå och fråga efter General Manager. Min erfarenhet från hotell i Asien är att General Managers är väldigt tillgängliga och att har man behov av en diskussion som detta så tar de sig tid. Redogör alla detaljer som du har gjort här är mitt tips.
 

Lineker

Medlem
Måste säga att jag är lite tveksam till Conrad Bali efter de man läst och de efterforskningar man gjort. Trots detta så har jag bokat 3 nätter då priset var svårslaget. Betalar ca 1500:- natt och nyttjar en kampanj som ger $50 att spendera. Hoppas på någon uppgradering som HH Gold men kan tänka mig att försöka köpa lounge access på plats om det skulle behövas. Vet inte om detta är en möjlighet?!
Hade egentligen tänkt använda poäng men pris enligt ovan kändes mycket bättre än 35k poäng per natt.
De hotell jag skulle vara helnöjd med skulle kosta minst 5000:- med lounge inkluderad vilket inte går att motivera då Conrad landar nedåt tusenlappen per natt netto.
Tack för tips här om HGI för 5k poäng vid ankomst. Grymt vid sen ankomst!
 

RonnieK

Medlem
Hoppas på någon uppgradering som HH Gold men kan tänka mig att försöka köpa lounge access på plats om det skulle behövas. Vet inte om detta är en möjlighet?!
Om du har bokat ett vanligt rum bör du inte räkna med en uppgradering till svit-sektionen (som ger lounge-access). Det hör till ovanligheterna att bli uppgraderad över hotelldelarna som har olika management. Om lounge är viktigt så boka billigaste svit istället.
 

RonnieK

Medlem
Detta är förstått. Frågan var om man kan köpa access och om så är fallet, vad bör det rimligen kosta?
Mig veterligen går inte det, men det bästa är nog att kontakta hotellet direkt om det.

Det är ett antal förmåner som ingår om man bor i svit-sektionen. Lounge för frukost, afternoon tea samt den sedvanliga coctail/happy hour-stunden. Tillgång till poolen som ligger intill loungen, fri tvätt, rabatt (15%?) på restauranger.

Att bara köpa lounge-access för t.ex. kvällsdrinkarna anser jag inte vara värt (om det nu ens är möjligt). Då är det bättre att lägga pengarna på valfria drycker i baren. Vad är det du är ute efter?
 
Toppen