Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Har skrivit här tidigare.

Jag har beslutångest deluxe. Ska spendera 3 nätter på antingen Conrad eller Hilton i Mars, priserna är nästan samma de datum jag ska åka. Vad ska jag välja?! Är HHG. Jag reser med min flickvän och vi har mest tänkt att slappa dessa dagar.

Bestäm åt mig!
 

Tostarp

Medlem
Hade samma ångest, men valde Conrad. Främst avgjorde detta forumet, men även lite Tripadvisor etc.

Har bott länge på Conrad HongKong, Conrad Maldiverna och Conrad Koh Samui och har varit väldigt nöjd där och tänkte följaktligen att detta måste också vara bra.

Ligger också i ekvationen att det är jag och hustrun (50-plussare och stillaliggande bokläsare !) och inga barn med denna gång. Hade vi haft barn hade det förmodligen blivit Hilton istället då barn ser på världen på ett annat sätt och att en större resort passar deras behov oändligt mycket bättre.
 

Mediana

Medlem
Befinner mig på Conrad just nu och är långt ifrån imponerad. Hade gärna checkat ut tidigare och bytt hotell men tillåts inte utan full betalning. Off topic men kan någon rekommendera en OK restaurang på gångavstånd?
 

jumbooze

Medlem
Befinner mig på Conrad just nu och är långt ifrån imponerad. Hade gärna checkat ut tidigare och bytt hotell men tillåts inte utan full betalning. Off topic men kan någon rekommendera en OK restaurang på gångavstånd?
Ajdå, har du ork att förklara lite mer så man kan se över sina möjligheter?
 

Mediana

Medlem
Ajdå, har du ork att förklara lite mer så man kan se över sina möjligheter?

Tror mest att vi haft otur men servicen överlag är undermålig enligt mig. De verkar helt enkelt inte bry sig särskilt mycket. Finns en massa att ta upp men några stycken.

Checkinnen var ok men ingen info om något eller hänvisning var vi skulle gå för att komma till vårt rum. Här är nyckeln, varsågod. Blev faktist förvånad.

Gick ut och åt första kvällen i lobbyn för det var det enda som var öppet. Trevligt initialt bemötande men långsam service. TEx så beställde jag en ceasarsallad med grillade grönsaker som kom utan sagda grönsaker. Påpekar det hela och får tillbaka. Jaha, vänta så ska jag kolla. Servitrisen kommer tillbaka och berättar att hon meddelat köket. Vi fortsätter äta. Tråkigt pasta men vi är hungriga. Mannen beställer rödvin som kommer ut i en iskall flaska. Vi pratar frost på flaskan. Servitrisen medger att det ser konstigt ut men säger inte mer än så. Typ, ska du ha den eller inte? Mannen beställer in två glassar som även dem har frostskador och smakar Nada. Min drink är bara urvattnad och tråkig. De glömmer vattnet vi beställt. Jaja.. sånt kan hända. Nu har tiden gått och vi är redo att gå, då kommer ett fat med kalla grillade grönsaker. De som saknades på salladen.

Dagen efter, lämnar rummet och trycker knappen för housekeeping. Kommer tillbaka ett par timmar senare men inte städat. Ringer "Conrad Service". De ska skicka någon men inget händer. Orkar inte tjafsa så låter det vara. Ingen Turn down service. Kanske tror de rummet är tomt?

Går på toa i närheten av frukostmatsalen. Inget toapapper i två av båsen, Servitöerna glömmer bort kaffe beställningarna. Finns inga glas till dricksvattnet vid poolen/stranden, så frågar mannen som jobbar där. Han säger bara, sorry och rycker på axlarna.

Äter middag på RIN ganska sent. OK i början med sen glömmer de bort en helt. Väntar i en evighet att de ska komma ut och plocka bort middagen och be om en meny för dessert. Får tillslut en meny efter att ha sagt till, men sen tar det ytterligare en evighet. Vid det här laget är jag bara så irriterad att jag funderar på att gå därifrån utan att skriva under notan. Till slut får jag gå in och säga till dem att vi faktiskt önskar beställa.

Bättre idag men nu renoverar de rummet bredvid så härligt borrljud.

Mannen frågar i receptionen om möjligheten att springa, Nej, det går inte. För farligt, du kan bara springa inom området. Frågar om mat utanför hotellet. Vi vill gärna ha gatustånd, nattmarknad etc, eftersom inget av det vi beställt hittills har varit någon höjdare. Får till svar att nej, det finns inte. Frågar på skoj om nattmarknaden i Kuta, Nej någon sådan finns inte! Ok, inser att det är fel person att fråga. Går till Bell Boyen och frågar honom istället. Han börjar svara men då kommer den första killen springandes och säger att han redan berättat för oss. Bell boyen, säger jaha du har redan fått hjälp. Inte så mycket han kan göra då och ber om ursäkt. Är de så hårt drillade att hålla alla inom området? Känns som Truman Show.

Har man Hiltonpoäng att spendera. Absolut, använd dem här för ett par dagar, men jag skulle inte välja det här stället framför andra om jag behövde betala, vilket är vårt fall. Med det sagt så är jag jättenöjd med rummet vi har, och det finns personal som är jättetrevlig men det finns också andra som är helt likgiltiga och nonchalanta. Som sagt, de verkar inte bry sig så mycket. Sen är maten den andra största nackdelen för mig. Alldeles för högt prisatt för medioker smak och storlek. Drinkarna har jag helt gett upp på.

Det är okej att man glömmer bort en beställning eller att allt inte är perfekt, men var bara inte så himla nonchalant över det hela.
 
Toppen