Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Ozz

Medlem
Spenderar 6 nätter på Conrad i juni, enligt flyertalk fler positiva än till Hilton ,samt verkar som de problem som fanns förra året till stor del åtgärdats.
Jag gillade servicen bättre på Conrad än på Hilton, det kändes som om de var trevligare.
@sembl var nyligen på Conrad och var väldigt nöjd.
Det låter ju onekligen som att dom har skärpt till sig sedan vårt senaste besök i höstas då jag lite förtvivlat skrev detta inlägget.
Ser fram emot att komma tillbaka i augusti igen, sedan tidigare alltid varit nöjd med Conrad Bali.
 

sembl

Medlem
Jag fick fantastik bra service och en uppgradering till en svit med egen liten pool på terrassen. Servicen var faktist bättre än vad jag fick på conrad maldiverna dagarna innan. Pratade mycket med assistant GM som var en mycket trevlig prick och GM dagen efter som ville träffa mig personligen och frågade om feedback etc. Loungen outstanding i min mening.
 

Lipstick

Medlem
Hej,
hälsningar från Conrad på Bali. Min 5-6 resa till Bali, min andra vistelse på Conrad på ett år. Har dock inte varit på Hilton Resort här så jag kan inte besvara den ursprungliga frågan. Tycker generellt att Conrad nästan oavsett ort är bättre än ”vanliga” Hilton (dvs i linje med deras egen klassifikation av hotellen).

Hade HHD förra sommaren och blev uppgraderad och fick tillgång till exec club. HHD även när jag gjorde denna bokning (men trillat ner till guld före vistelsen) men blev uppgraderad igen, nu från ”enklaste” svit till svit med egen pool.

Förra sommaren byggdes det nya poolvillor från morgon till kväll så poolområdet som tillhör sviterna var ganska bullrigt. Just i dagarna har de börjat renoveringen av sviter närmast exec lounge, vilket knappast märks, det är tyst (man kanske skall be ngt av dessa rum när man kommer hit nästa gång?). Detta poolområde är generellt ganska tyst (åldersgräns 12 år) men personligen tycker jag att det blir för varmt där, föredrar områden närmare stranden.

Service varierar (var gör den inte det) men personalen är otrolig vänlig och hjälpsam. Ett exempel: när jag anlände höll en mindre turistgrupp på att checka in med hjälp av personal från en resebyrå. De fick handdukar och en välkomstdrink. När det var min tur läste personen bakom disken glatt upp mina önskemål ang rummet (svit denna gång): kingsize bed, quiet room, not near the elevator….Vg och följ min kollega som tar dig till rummet och sedan gick vi. Nu hade de prioriterat önskemål om säng (king size) men sviten jag fick var närmast den hårdtrafikerade vägen utanför hotellet och bredvid hissen. Jag bad att få ett annat rum, de bad mig att vänta i loungen (som passande nog hade evening cocktail) och efter en viss väntan fick jag ett rum som låg längre bort från vägen och var tyst. Hela processen tog närmare 1,5 timme men jag hade inte bråttom. Nästa morgon vid frukost kommer GM till mig och ber flera gånger om ursäkt för incheckningen och erbjuder mig sviten med pool. På en kvart var flyttet avklarat. Servicen överlag varit minst lika bra denna gång som förra sommaren.

Gymmet är ok och de har gott om aktiviteter, bla yoga varje dag så vill du vara aktiv så finns det goda möjligheter till det.

Behöver nämna att det är mycket populärt att arrangera bröllop på Conrad. Har bevittnat minst 2-3 ceremonier varje dag även under denna lugnare period. Ev middagar eller andra fest utomhus hålls ofta i trädgården ganska nära exec lounge/sviterna och då kan det vara bullrigt ganska sent.

Sammantaget väldigt nöjd och tänker återkomma.

PS alla svit med king size bed ligger i hörnen i svit wingen har jag lärt mig, dvs ingen av dem har ssk bra läge, kommer inte önska kingsize framgent DS
 

agehall

Medlem
Conrad bali skiter fullständigt i HHD. Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen. Jag är inte det minsta förvånad över hur Ozz blev behandlad efter mina egna erfarenheter för ett par år sedan.
 

Ozz

Medlem
Conrad bali skiter fullständigt i HHD. Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen. Jag är inte det minsta förvånad över hur Ozz blev behandlad efter mina egna erfarenheter för ett par år sedan.
Nja... Skulle vilja säga att vissa delar av hotellet skiter fullständigt i om man är HHD, men vissa andra delar av hotellet behandlar en för den status man har. Även om vi var missnöjda med mycket i höstas så kommer vi troligtvis återvända en sväng dit i höst igen, trots allt övervinner det positiva det negativa och om inte restaurangerna har bättrat sig sedan senast så finns det ju sköna och bra guldkorn att lägga sina matpengar på i omgivningarna.
 

Ozz

Medlem
Rea just nu, alt error fare. 55 usd för Conrad suites.
Gäller juli/augusti. Måste bokas i GBP.

Conrad Hilton Bali $55 | Extreme Hotel Deals

Även sett denna på svenska hotels.com.
@Glenn E @Ozz

Ska bli skoj att se hur de hanterar denna, nu ska ja ju dit ändå och har säkrat upp med andra bokningar...
Hittade tyvärr ingen rea/error när jag letade från 13/8 och framåt i två veckor, slutet på juli fanns det fortfarande...
Tänkte mixa 2v på Conrad och 2v på Hilton mellan 12-15/8 och framåt
 

jumbooze

Medlem
Hittade tyvärr ingen rea/error när jag letade från 13/8 och framåt i två veckor, slutet på juli fanns det fortfarande...
Tänkte mixa 2v på Conrad och 2v på Hilton mellan 12-15/8 och framåt
16-26/8 hittar jag iaf för ca 500/natt sen om de avbokar allt är en annan femma, hoppas de iaf erbjuder ett bra pris på ett vanligt rum istället för att avboka allt
 
Toppen