Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Hilton ligger väldigt off, inget i närheten. Näst intill obadbart.
Conrad - finns restauranger o affärer rakt utanför på gatan. Badet är bättre än Hilton, men ingen "paradisstrand".
Så välj Conrad för 5 nätter, sen nåt ställe med bättre strand. Jag har inte vart på Jimbaran, Legian eller Sanur som eventuellt ska vara bra. Bästa jag vart på var Grand Hyatt Nusa Dua, som visserligen ligger i samma "område" som Hilton, men stranden/badet var riktigt fint där.
Blir du uppgraderad till svit så är värdet på Conrad jättebra, med kanonservice, fin svit, lounge o afternoon tea.
Värdet på poängen är ok. Man kan ju köpa 10000 poäng för 50$, så med 5th night free är mitt riktmärke 40$ per 10000 poäng. Kostar det mer så är det ok att använda poäng, enligt mitt höftande.
Yes, blir nog så att vi börjar 5 nätter på ett annat hotell och avslutar med en poängbokning på Conrad. Håller på att gå igenom samtliga Bali-trådar på forumet för att hitta något bra boende. Ska kolla in Grand Hyatt Nusa Dua. Tack för tips och tänk kring värdering av poäng! Inklusive skatter kostar rummet ca 168 USD/natt så då blir värdet på poängen helt ok.
 

Tonton

Medlem
Yes, blir nog så att vi börjar 5 nätter på ett annat hotell och avslutar med en poängbokning på Conrad. Håller på att gå igenom samtliga Bali-trådar på forumet för att hitta något bra boende. Ska kolla in Grand Hyatt Nusa Dua. Tack för tips och tänk kring värdering av poäng! Inklusive skatter kostar rummet ca 168 USD/natt så då blir värdet på poängen helt ok.

Jag checkar in på Conrad nu på Tisdag - kan återkomma då med vad jag tycker om stället :)
 
Visst, det finns affärer och restauranger utanför Conrad men det är inget märkvärdigt alls. Jag tycker maten på antingen RIN eller restaurangen vid vattnet är bättre (på Conrad alltså).
 

Tonton

Medlem
Hur gick det? Vad blir domen från en erfaren Hilton-nomad?

Har som sagt varit där nu - Ha dock i åtanke att detta var i maj och att renoveringen höll på för fullt. Därav kommer denna recension kanske inte vara superrelevant om ett tag.

Jag valde att casha vistelsen istället för att använda poäng. Är HHD och hade bokat billigaste twinbed-rummet (åkte med polaren) men fick uppgradering till en svit med balkong mot poolen.

Nu kanske jag egentligen inte är målgruppen för Conrad Bali (23år gammal och mycket energi i kroppen :p), då vi var de yngsta besökarna på resorten under våra nätter där haha. Mestadels var det "äldre" (40+) par som var där. Då både jag och polaren tycker det oftast är väldigt tråkigt med hotellkäk så drog vi ut med mopeder och hittade sköna lokalhak till middagarna istället, så restaurangerna provades ej. Afternoon tea- och loungematen var dock väldigt gott!

Här är en liten summering

Pro:
+ Bra service runt poolen
+ Bra poolkäk och trevlig dryck (dock ganska överprisat imho)
+ Trevliga rum
+ Väldigt vänlig personal
+ Trevlig afternoon tea och cocktail hours

Cons:
- Väldigt seg servering i loungen
- Dålig och seg service runt hotellpersonalen ibland
- Lita inte på Valet parking (De lyckades slarva bort våra mopeder och ge dessa till några randoms...)
- Inget minus för mig personligen men nu när suitepoolen är den primära poolen så är det väldigt mycket plask lek och lite småskrik där. Normalt sett så är det 12-årsgräns vid den poolen.

Summerat
Skulle jag åka tillbaka? Ja, troligtvis om jag vill bränna poäng på Hilton. Annars, nja.. Troligtvis inte. Hängde en del i Uluwatu och skulle nog alla dagar i veckan hellre välja nybyggda Radisson Blu. Finns väldigt mycket trevligt i det området, skönare atmosfär och bättre stränder.

Som den Hilton-nomad jag är så anlände jag precis till London för 18 nya nätter här. Börjar med DoubleTree Islington :)

Från det jag sett på instagram osv var @Tonton för berusad för att kunna återge en korrekt bedömning ;)

Haha - vi hade nyktra stunder också! Men ja, paraplydrinkar är väldigt gott :p
 
Last edited:

pljung

Medlem
Hej,
Nyss hemkommen från Bali och även om vi inte bodde på Hilton eller Conrad så var det planen från början, men med alla renoveringar så valde vi att bo på Inaya Putri Bali istället.
Besökte dock både Conrad och Hilton för att "reka lite" inför kommande resor till Bali, och på Conrad var det inte mycket som imponerade direkt. Så mycket avstängt i de allmänna poolområdet så vi var först tveksamma om hotellet ens var öppet (vi gick strandpromenaden så kom till hotellet från den sidan). Oerhört tacksam att vi inte valde att bo på detta hotell, och jag kan knappast rekommendera detta till någon som läget är just nu med alla renoveringar.
Hilton Bali Resort ligger ju lite avsides från övriga hotell, och även om det här också renoverades en del så var upplevdes det betydligt bättre än Conrad. Vi valde också att äta en sen lunch på strandrestaurangen The Shore i en trevlig miljö alldeles intill havet, kan rekommenderas!
Hade nog kunnat bo här som läget är just nu, men givetvis är det lite begränsat restaurangutbud med alla renoveringar. Förstod jag det rätt så är också Executive Lounge temporärt flyttad, men var aldrig in i den så svårt att skapa någon uppfattning om status på den.

Till nästa besök på Bali så blir det 1 vecka på Hilton Bali Resort samt 1 vecka på Inaya Putri.
 

Anfield

Medlem
Hej !

Någon som vet när renoveringen är klar ? Tänkte åka till Hilton Bali i slutet på oktober, men känns så där om dom håller på att renovera !

Hur är fikat i deras lounge ?
 
Toppen