Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av maba, 13 Maj 2017.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi funderar på att göra en Balitripp i sommar och har lite beslutsångest angående dessa två hotell. Är HHD så valet är mellan hotellen inom kedjan. Har läst tråden om att Conrad hade en hel del problem förra hösten med renoveringar och servicen däremot har jag inte läst något om Hilton Bali resort på forumet. Så om någon har bott på dessa ställen nyligen så får ni gärna dela med er av era upplevelser.

beatonthebrat och jumbooze gillar detta.
  2. Ozz

Ozz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Följer tråden eftersom vi också funderar på ett par veckor på Hilton Bali Resort i augusti, för vår del blir det nog i kombination med Conrad (2+2v). Trots att vi var besvikna på Conrad vid senaste vistelsen i augusti förra året så är det ändå vissa saker som drar. Sen blir ju inte saken sämre av att vi har två frinätter som vi tänkte utnyttja.

jumbooze gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag helgarderade och kör en mr med en natt på varje ställe så jag följer denna också

Ozz gillar detta.
  4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spenderar 6 nätter på Conrad i juni, enligt flyertalk fler positiva än till Hilton ,samt verkar som de problem som fanns förra året till stor del åtgärdats.

Ozz och jumbooze gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde på båda för några veckor sedan.
    På Hilton får man egen pool till sviterna men utsikten är inte så spännande där. Butlerservice ingår också. Det blev nyligen ett Hilton från att ha varit ett Nikki-hotell.

På Conrad så delar sviterna på en pool. Obegränsad tvättservice ingår. Conrad ligger också i ett samhälle så det går att promenera till lokala affärer och restauranger, medan Hilton ligger mer avsides så där är det taxi som gäller.
    Jag gillade servicen bättre på Conrad än på Hilton, det kändes som om de var trevligare.

Steve, AndersPersson, ludde_t och 2 andra gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur upplevde du status recognition?

7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den var obefintlig på båda. Ingen uppgradering på något av hotellen.

jumbooze gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad bokade du?

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Conrad bokade vi Conrad suite och på Hilton 1 Bedroom pool villa.
    Såg nu f.ö. att de har poolvillor även på Conrad.
    På Hilton fanns det även en executive pool bredvid resort-loungen. Men det fanns även en villa-lounge.

Matsson och jumbooze gillar detta.
  10. @sembl var nyligen på Conrad och var väldigt nöjd. Själv varit två gånger men vi pratar 9-10 år så det är kanske inte så relevant. Jag gillade Conrad då minns jag

SeaPlanePilot, Ozz, Matsson och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!