Senaste nytt

Hilton 50% rabatt i Japan (25-27 juni)

johansch

Medlem
Den japanska siten funkar fortfarande inte för mig, men jag noterade att man kan få upp samma erbjudande på den globala hilton-siten om man knappar in erbjudandekod "PR50R7".
 
Från FT som nog förklarar saken..

The promo started.
Price at Promo site is for 1 person, if 2 person stay.
So promoprice for room is next:
Nagoya - from ¥11,500 per room
Conrad Tokyo - From ¥23,500 per room
so-so

Som vanligt blir "vi" ensam resenärer utmobbade. :p
Aja, då var rean inte mycket att hänga i julgranen.
 

Homer

Medlem
Det angivna lägsta priset är per person om 2 personer delar rum.

Dessutom tillkommer 18% skatt
 

Dr. Miles

Expert
Det angivna lägsta priset är per person om 2 personer delar rum.
Ja, det var inte ens som finstilta som ligger längst ner på sidan utan det går att läsa med bara ögon.

Ogillar starkt detta sätt att presentera hotellpriser. Gangska populärt i Sverige med.
Jag håller med. Jag gillar inte heller om flygbolagens (i USA) sätt att marknadsföra flygbiljett per enkelväg trots att man måste köpa tur och retur.
 

Dr. Miles

Expert
Dessutom tillkommer 18% skatt
I Japan brukar det inte debitera skatter separat på hotellpriser. Däremot service charge på ett bättre hotell kan förekomma.

Hilton skrev:
Taxes
All taxes and local charges are included in room price.

Screenshot20130625_1.png

Screenshot20130625_2.png
 

Dr. Miles

Expert
Det finns uppenbarligen undantag, jag tittade på Conrad Tokyo och där tillkommer 18% på de annonserade priserna.


Visa bifogad bild 16948

Visa bifogad bild 16949

Ja, jag har kollat med Conrad Tokyo nu. De debiterar skatter (5% + Tokyos hotellskatt 200 JPY per person per natt) och service charge (13%) separat.

För övrigt boka helst inte på Hiltons japansk sida med japansk text. Du kommer att debiteras 19% istället för 18%. :eek:
Screenshot20130625_3.png
 
Toppen