Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

kristerj

Medlem
Hur ska jag tänka kring en framtida bokning på Hilton Berlin ang. 2nd guest stays free.

I.e. behöver boka ett rum för mig, maken och vår 8-åriga dotter fre-sön i mitten på mars.

Ska jag bara boka för 2 vuxna och sedan dyka upp med dottern som min gratis gäst, eller hur gör ni andra?

Är HHD och har vid kontakt med hotellet fått reda på att ett King Deluxe rum har en bäddsoffa, alt så sätter de in en extra säng gratis.

Eller ska jag bara bita i äpplet och boka 2 vuxna och 1 barn från början och betala mera? Hittar inget kring deras barnpolicy, det står bara att familjer och barn är välkomna att bo där.

Frukost i loungen eller restaurangen - vad är att föredra?
Maila o fråga hotellet ang rummet. Jag bokade två dubbelrum för någon månad sen och frågade om loungeaccess för båda rummen. Inga problem svarade hotellet (bara jag som är HHD). Vi åt bara frukost i loungen, tyckte att utbudet där räckte bra. Man kan dessutom be om andra rätter om man saknar något vid frukosten.
 

Senator

Moderator
Tack @Senator och @kristerj för snabba svar.

Det är motiverat att betala nästa dubbelt så mycket för Hilton Berlin i jmf med Hampton by Hilton Berlin City West? Var så många år sedan vi var i Berlin och då var det bara jag och maken. Minns inte ens vart tusan vi bodde, men det var långt innan jag blev HHD iaf och mer medveten/kräsen med vart jag bodde. ;)

Jag kan inte svara för Hampton, men Hilton Berlin är ett av de bättre i Europa i mitt tycke
 

flmartin

Medlem
Hilton Berlin är riktigt bra! Loungen är fin och personalen fantastisk.
Jag bokar alltid 1 vuxen + 1 barn och tar min fru med som 2nd Guest. Brukar alltid bli billigast så.
 

Tostarp

Medlem
Är HHD och har bott ganska mycket på både Hampton och Hilton.

Bokar ALLTID bara till en person. Min hustru dyker bara upp vid min sida och det har aldrig varit något problem. De ggr jag har haft barnen med så skiljer sig dessa båda hotellen åt. Hampton tillåter ALDRIG extra personer i rummet, dom är stenhårda på det (även barn). Dom hänvisar till brandregler. Hilton däremot bara frågar hur många extrasängar man vill ha till barnen.

Personligen gillar jag Hilton bäst. Dom har bla parkering inne i hotellet till humant pris (som Skåning kör man oftast bil till Berlin). Deras lounge etc funger bra och det är trevlig personal. Mina barn (numera vuxna tonåringar) klassar klart detta hotel som 'Nummer Ett' trots att dom bott på ett oräkneligt antal Hilton världen over.

Jag vill dock inte räkna bort Hampton. Dom har bra frukost och ligger på ett ställe där det finns väldigt manga små mysiga kvartersrestauranger och vi har alltid väldigt trevligt där. Finns också ett parkeringshus tvärsöver gatan.

Oftast när vi är i Berlin så tar vi nätter på båda hotellen.
 

Maja

Medlem
Är HHD och har bott ganska mycket på både Hampton och Hilton.

Bokar ALLTID bara till en person. Min hustru dyker bara upp vid min sida och det har aldrig varit något problem. De ggr jag har haft barnen med så skiljer sig dessa båda hotellen åt. Hampton tillåter ALDRIG extra personer i rummet, dom är stenhårda på det (även barn). Dom hänvisar till brandregler. Hilton däremot bara frågar hur många extrasängar man vill ha till barnen.

Personligen gillar jag Hilton bäst. Dom har bla parkering inne i hotellet till humant pris (som Skåning kör man oftast bil till Berlin). Deras lounge etc funger bra och det är trevlig personal. Mina barn (numera vuxna tonåringar) klassar klart detta hotel som 'Nummer Ett' trots att dom bott på ett oräkneligt antal Hilton världen over.

Jag vill dock inte räkna bort Hampton. Dom har bra frukost och ligger på ett ställe där det finns väldigt manga små mysiga kvartersrestauranger och vi har alltid väldigt trevligt där. Finns också ett parkeringshus tvärsöver gatan.

Oftast när vi är i Berlin så tar vi nätter på båda hotellen.

Tack, det var informativt! Har också upplevt att det varit tvärstopp på Hampton Inn och de har hänvisat till rumsstorlek och brandskyddsregler som sagt var.

Funderar kring vilket rum jag ska boka på Hilton, det billigaste, King guest room, står att det endast är för 2 vuxna. Kan de ställa in en extrasäng för ett barn där ändå?

I jmf med King deluxe room, där det står 3 vuxna och där är vi ju säkra att det inte blir problem att få in dottern. OM det så blir bäddsoffa alt. extrasäng.

Hur har du bokat?

Parkering har vi inte behov av alls denna gång då vi flyger, men kan vara bra information om vi bilar i framtiden ner till Tyskland.
 

Tostarp

Medlem
Jag hade lätt bokat King Guest Room. Iom att er dotter bara är 8 år (?) så kommer det inte bli något tjafs. OM det mot förmodan skulle bli något tjafs så är det bara att slanta upp mellanskillnaden. Dom kommer ju inte att kasta ut er...!!!

Observera att jag ger rådet med utgångspunkt från åldern på er dotter. Jag började uppleva problem när mina barn blev typ 14-15 år, men vem vill ha en 15-åring på extrasäng i ens eget rum?

Vill också slå ett slag för att Hilton i Europa har en förmån som gör att man kan boka två rum där det andra rummet (som skall vara till ens egna barn) bara är halva priset. Obs går endast att boka via tfn! Funkar skitbra när man har några tonåringar med sig...:)
 

Jönsson

Medlem
Jag hade lätt bokat King Guest Room. Iom att er dotter bara är 8 år (?) så kommer det inte bli något tjafs. OM det mot förmodan skulle bli något tjafs så är det bara att slanta upp mellanskillnaden. Dom kommer ju inte att kasta ut er...!!!

Observera att jag ger rådet med utgångspunkt från åldern på er dotter. Jag började uppleva problem när mina barn blev typ 14-15 år, men vem vill ha en 15-åring på extrasäng i ens eget rum?

Vill också slå ett slag för att Hilton i Europa har en förmån som gör att man kan boka två rum där det andra rummet (som skall vara till ens egna barn) bara är halva priset. Obs går endast att boka via tfn! Funkar skitbra när man har några tonåringar med sig...:)
En del hotell har ockdå möjlighet till connected rooms. Det i kombination med andra rummet till halva priset är oslagbart. Då kan man ha lite koll på barnen samtidigt som man får separata rum.
 
Toppen