Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

seat56f

Medlem
Jaha! Väljer man det när man bokar? Jag har aldrig bokat på Hiltons hemsida ännu.

Det är jättelätt att hitta. Helt otroligt att du inte sett det. (Sarkasmskylt)

Från framsidan
1. My Account (toppraden) -> Go to my account page
2. My profile -> Preferences i vänstermenyn
3. MYWAY EARNING STYLE PREFERENCES -> Change Earning Style
 

Jönsson

Medlem
Antingen ställer du in det innan för framtida vistelser, som seat56f skriver eller så säger du till vid incheckning vilket du vill ha. Frukost eller poöng.
 

Maja

Medlem
Hur funkar det om man har en partner samt ett barn och ett spädbarn? Bör jag boka en vuxen och två barn? Eller räcker det att boka en vuxen?

Det gäller New York där barn ska bo kostnadsfritt enligt "family policy".
Om barn bor gratis är det väl inget problem med att fylla i att det är 1 vuxen och 2 barn. Blir priset ens annorlunda om du har 2 vuxna och 2 barn? Min erfarenhet av hotell i USA är att det ytterst sällan är någon prisskillnad så länge barnen är under x-år (varierar lite från kedja till kedja, men ofta har jag sett 17år).

Har själv en bokning för 2 vuxna och med oss kommer även vår 8-åriga dotter att vara. Checkar in på torsdag på HGI West 35th Street. Förutsätter att det inte blir några problem.

Lycka till!
 

johan_fbg

Medlem
Om barn bor gratis är det väl inget problem med att fylla i att det är 1 vuxen och 2 barn. Blir priset ens annorlunda om du har 2 vuxna och 2 barn? Min erfarenhet av hotell i USA är att det ytterst sällan är någon prisskillnad så länge barnen är under x-år (varierar lite från kedja till kedja, men ofta har jag sett 17år).

Har själv en bokning för 2 vuxna och med oss kommer även vår 8-åriga dotter att vara. Checkar in på torsdag på HGI West 35th Street. Förutsätter att det inte blir några problem.

Lycka till!

Tyvärr gick det inte att boka ett vanligt rum med 2 vuxna och 2 barn, då fick man automatiskt en svit. Det yngsta barnet är däremot bara några månader så vi skulle ganska lätt kunna klara oss med ett standard "king" rum. Å andra sidan var priserna så låga på våra datum ($150 för en svit) så det blir nog en sådan bokning den här gången.

Trevlig resa!
 

Maja

Medlem
Tyvärr gick det inte att boka ett vanligt rum med 2 vuxna och 2 barn, då fick man automatiskt en svit. Det yngsta barnet är däremot bara några månader så vi skulle ganska lätt kunna klara oss med ett standard "king" rum. Å andra sidan var priserna så låga på våra datum ($150 för en svit) så det blir nog en sådan bokning den här gången.

Trevlig resa!
OK! Men då låter det som om det var ett himla bra pris. Himla skönt med lite extra utrymme så kör på sviten! Trevlig resa! :)
 

Homer

Medlem
För HHG och HHD står det i det finstilta att du får lov att ta med 'spouse for free':

Nej det där ändrade de för flera år sedan, det behöver inte längre vara någon man har ett förhållande med.


Gammal text:
Spouse stays free in the Member’s room on qualifying stays

Ny text:
2nd Guest Stays Free: A second guest stays free in the Member’s room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy
 
Toppen