Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

Steve

Medlem
Jag brukar boka för 1 och sedan sätta min fru som extra gäst. Har aldrig varit några problem vid incheckning/lounge/frukost. Jag har senaste gångerna hittat bra priser via Hilton MVP så kan tipsa om den länken (finns på forumet).
 

FFlash

Medlem
Kikar just på 3 rum jag vill boka. Om jag väljer 1 person per rum, blir natten 102€, men om jag väljer 2 personer per rum, blir natten 116€.

Jag är HHDiamond. Gäller diamond-2nd guest free-förmånet bara 1 rum, eller kan jag boka då 3 rum samtliga som 1 person per rum?
Någon med erfarenhet?
 

Gus

Medlem
Jag har också en undran liknande den som @ramo hade. Jag tittar på Millennium Bangkok i höst. De har just rea på hotellrum i vilket det ingår frukost (EARLY SAVER BB). Priset är 2700 baht för 1 person, och 3104 baht för två personer. I Hiltons villkor står det ju egentligen klart och tydligt:

"second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per person or per room charge."

Så egentligen kan jag väl inte använda mig av 2nd Guest stays free denna gången eftersom min bokning innehåller "additional Components" (frukost). Någon med erfarenhet? @agehall ?

Jag är Diamant om det har någon betydelse.
 
Toppen