Jaa! Nu fungerar det för mig med. Tack!
En relaterad fråga: om jag bor i ett rum som jag inte själv har bokat, kan jag registrera det på mitt konto eller måste det vara personen som bokade rummet som har ett HHonors-konto för att få poäng/förmåner?
Det beror normalt sätt vem som betalar och i vems namn kvitto står. Det man har sagt till mig är följande:
Alternativ 1: Man kan få poäng för upp till 2 rum per vistelse. T.ex. ett rum för vuxna och ett för barnen.
Alternativ 2: Transfer av alla kostnader från flera rum till ett rum om man har flera rum. Detta kräver lite arbete från receptionen/loungen, men fixas normalt om du har bra relation med personalen.
Personlig är min åsikt att den som faktisk bor på rummet skall stå med i hotellets system i fall något händer (olycka, brand). Så i ditt fall, skulle jag ändra profil vid incheckning, inte bara för poängen men också av säkerhetsaspekt.
Jag har ibland gjort andra vägen med hotell där jag känner personalen ganska väl som t.ex. Metropole i London. Jag har bokat i mitt namn, men skickat andra men ringt loungen samma dag och meddelat ändring då jag inte själv kunde åka.