Senaste nytt

HHonors Gold direkt, utan några vistelser, utlägg eller statusmatchning

cbroxe

Medlem
Hej!
Är det någon som vet hur man säger upp ett gammalt medlemskap i HHonors? (Vill bara ha mitt nya).

Jag hittar ingen "säg upp medlemskap" eller liknande när jag är inloggad.

Tack på förhand!
 

fly4fun

Medlem
Hej!
Är det någon som vet hur man säger upp ett gammalt medlemskap i HHonors? (Vill bara ha mitt nya).

Jag hittar ingen "säg upp medlemskap" eller liknande när jag är inloggad.

Tack på förhand!

Jag har inget direkt svar på din fråga, men jag noterade att det i en meny fanns en funktion för att slå ihop 2 konton, vilken du kanske kan göra?
 

Gnopps

Medlem
Hej!
Är det någon som vet hur man säger upp ett gammalt medlemskap i HHonors? (Vill bara ha mitt nya).

Jag hittar ingen "säg upp medlemskap" eller liknande när jag är inloggad.

Tack på förhand!
Det är nog bara att dra iväg ett mail till dem, har fungerat för mig med andra program.
 

ErikOM

Medlem
Tack för tipset, det fungerade alldeles utmärkt! Även jag är tudelad i frågan men tackar inte nej till en rejäl statusuppgradering dock...
 

cbroxe

Medlem
Tack för svaren!

Jag var inne på att slå ihop kontona, men eftersom jag har ett silver och ett guld, så är jag lite rädd att slå ihop dem. Man vet aldrig vad slutresultatet blir. Ett nytt Silver eller ett nytt Guld.
MVH
 
Jaa! Nu fungerar det för mig med. Tack!

En relaterad fråga: om jag bor i ett rum som jag inte själv har bokat, kan jag registrera det på mitt konto eller måste det vara personen som bokade rummet som har ett HHonors-konto för att få poäng/förmåner?
 

Senator

Moderator
Jaa! Nu fungerar det för mig med. Tack!

En relaterad fråga: om jag bor i ett rum som jag inte själv har bokat, kan jag registrera det på mitt konto eller måste det vara personen som bokade rummet som har ett HHonors-konto för att få poäng/förmåner?

Det beror normalt sätt vem som betalar och i vems namn kvitto står. Det man har sagt till mig är följande:
Alternativ 1: Man kan få poäng för upp till 2 rum per vistelse. T.ex. ett rum för vuxna och ett för barnen.
Alternativ 2: Transfer av alla kostnader från flera rum till ett rum om man har flera rum. Detta kräver lite arbete från receptionen/loungen, men fixas normalt om du har bra relation med personalen.

Personlig är min åsikt att den som faktisk bor på rummet skall stå med i hotellets system i fall något händer (olycka, brand). Så i ditt fall, skulle jag ändra profil vid incheckning, inte bara för poängen men också av säkerhetsaspekt.

Jag har ibland gjort andra vägen med hotell där jag känner personalen ganska väl som t.ex. Metropole i London. Jag har bokat i mitt namn, men skickat andra men ringt loungen samma dag och meddelat ändring då jag inte själv kunde åka.
 
Det beror normalt sätt vem som betalar och i vems namn kvitto står.
Ska förtydliga lite: Ska bo med en kompis på Hampton Inn. Bokningen är gjord i kompisens namn genom tredjeparts-sajt, så någon tillgodoräkning av poäng lär jag ändå inte kunna räkna med. Jag vill alltså bara kunna dra nytta av mitt guldmedlemskap för ev uppgradering och andra perks. Behöver kompisen också registrera sig som guld? :)
 

Senator

Moderator
Ska förtydliga lite: Ska bo med en kompis på Hampton Inn. Bokningen är gjord i kompisens namn genom tredjeparts-sajt, så någon tillgodoräkning av poäng lär jag ändå inte kunna räkna med. Jag vill alltså bara kunna dra nytta av mitt guldmedlemskap för ev uppgradering och andra perks. Behöver kompisen också registrera sig som guld? :)

Då hade jag lagt fram kortet vid incheckningen och förklarat att han har bokat, men du undrar på om ni kan få bo under guld privilegier under vistelsen :cool:

Mitt motto: "The cheapest thing in the world is a question, the worst you can get is a no!" Så fråga kan man alltid.
 
Toppen