Senaste nytt

HHonors Gold direkt, utan några vistelser, utlägg eller statusmatchning

Kanske de har börjat neka förfrågningar nu, kan tänka mig att det är ett antal pers som nappat på detta. Nåja, blir väl till att radera extra kontot eller kombinera ihop det med silver kontot, blått + silver kanske kan bli nån annan fin färg.. höhö :)
 
Fick inte heller det här att fungera, trots att jag använde min Sydney-adress vid registrering och ett annat kortnummer (enligt tips i kommentarerna till artikeln). Bra tanke, och jag skulle verkligen behövt det för nu kommer jag bo på Hilton group-hotell ett par nätter framöver.
 

Senator

Moderator
Som Hilton Diamond VIP efter ha lagt US$10.000 + hos Hilton i 2011 gråter jag nu krokodiltårar för att en promotion i Australien inte funkade så alla i Sverige fick ett Guld kort :p

En promotion som detta urvattnar totalt värde för alla oss som betalar för lojaliteten med egna pengar
 

Gnopps

Medlem
Som Hilton Diamond VIP efter ha lagt US$10.000 + hos Hilton i 2011 gråter jag nu krokodiltårar för att en promotion i Australien inte funkade så alla i Sverige fick ett Guld kort :p

En promotion som detta urvattnar totalt värde för alla oss som betalar för lojaliteten med egna pengar
Det här är lite samma diskussion som vi haft i SAS-forumet angående genvägar till Eurobonus Guld. Jag håller inte med dig att det urvattnar din status. Så länge som alla med status fortfarande får sina uppgraderingar/förmåner och loungen inte är full så är det strunt samma om det finns 10 eller 100 gäster med status på hotellet. Dock är det orättvist när man själv har kämpat sig till sin status den hårda vägen i tid & pengar medan andra får det gratis.
 

Senator

Moderator
Det här är lite samma diskussion som vi haft i SAS-forumet angående genvägar till Eurobonus Guld. Jag håller inte med dig att det urvattnar din status. Så länge som alla med status fortfarande får sina uppgraderingar/förmåner och loungen inte är full så är det strunt samma om det finns 10 eller 100 gäster med status på hotellet. Dock är det orättvist när man själv har kämpat sig till sin status den hårda vägen i tid & pengar medan andra får det gratis.

Gnopps, jag är faktisk tudelat i frågan själv om jag skall vara ärlig. Att matcha status, eller ge bort status under en kort tid är nog en rätt billig "customer aquisition strategy" och att kasta glas i stenhus är inte bra! :cool: Jag har jo själv matchat status en gång, och mitt ursprungliga HH kort var Guld som kom via UA Exec Plat kortet.

Jag tycker att matcha status är ok; med motkrav mot att resenären/gästen köper tjänster inom en kort period (3 till 6mnd) för att status skall förlängas. Jag lite svårare med att man bara delar ut statuskort ovillkorligt. Det urvattnar för alla som kämpar sig till status.

Sen att jag tycker att båda A3 och EB har löjliga krav för Guld och därmed urvattnar Star Guld är en helt annan sak:p
 

Marcus01

Medlem
Såna, nu är även min profil uppdaterad till Guld! När jag beställer ett kort är bilden däremot på ett blått kort men det lär väl visa sig vad som dimper ner i lådan...
 
Toppen