Senaste nytt

Hertzs hemsida

travelmode

Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att Hertzs hemsida är seg/svårnavigerad framförallt i inloggat läge? När jag testar hos exempelvis Avis så går det mycket smidigare och avsevärt mycket snabbare.
 
Tycker de flesta hyrbilssidor är ganska medelmåttiga. Sixt och Avis är hyfsade men Avis har totalt misslyckats. De har olika system beroende på vilken site man bokar och inloggningssystemen är inte synkroniserade. Total failure. Enda positiva är att jag brukar få fina upgrades på mina hyror i USA.
 

simeo

Medlem
Störst anledningen till att Hertz tappar merparten av mina privata hyror, hände så sent som idag, är att de oftast inte klarar av online bokningar om man inte är ute minst 24 timmar innan, och man istället uppmanas att ringa för att få veta både tillgång och priser på bilarna. Ingen annan hyrbilsfirma har det problemet! Så återigen gick det bli Avis. Lite sorgligt då man ändå har Presidents Circle status hos Hertz.
 

Mediana

Medlem
^ Inte bara om det är mindre än 24 timmar. Får samma problem nästan jämt. Vet inte om det är för att jag väljer att hyra i Stockholm. Tröttnar och går över till Avis eller Circle K.
 

Erik M

Medlem
Hertz webb är otroligt dålig. Den har varit det länge och Hertz har inte velat lyssna på kunderna där, men det måste bli bättring nu.
 
I jakt på en bättre tråd skriver jag här - försöker hyra en Hertz-bil till i helgen (kort varsel alltså).

Men alla bilar jag får upp när jag söker via deras hemsida (genom SAS EB-länken såklart) står det "Ring för prisuppgift" på. Trycker man på dessa knappar så får man reda på att kundtjänsten är stängd på lördag-söndag.

Det kan väl ändå inte vara så att det inte är möjligt att boka hyrbil från Hertz under en helg?
 

simeo

Medlem
Tyvärr helt normalt hos Hertz. Det brukar krävas att man är ute minst 24 timmar, ofta 36 timmar beroende på plats/land/årstid på vardagar, och mer på fredag eftermiddag respektive helg.
Det verkar som att de individuella hyrställena får bestämma själv hur mycket förvarningstid som krävs, för det är stora variationer. Hertz tappar troligen många privata hyror på detta till andra företag.
 

FrontX

Medlem
Hertz klarar varken en vanlig hemsida eller app, en app som är så katastrofalt dålig så det gränsar till patetisk för att komma från ett så pass stort företag. Men håller med om hemsidan också. Man har lagt ner mkt tid och pengar på att fräscha upp sidans layout och typsnitt (dock utan att helt lyckas eftersom beroende på var man klickar så ser innehållet olika ut) men ingenting på funktionaliteten.
Att man inte ens kan boka på stationer som har kiosk utanför öppningstider eller nära inpå är också jäkligt märkligt. Det är ju det som skulle vara syftet med Self service automaterna.
Det är oproffisigt att hänvisa till att ringa för bokning när numret man hänvisar till har stängt. Man borde istället hänvisa till respektive station
 

FFlash

Medlem
Hertz hem(sk)sida ville jag läsa rubriken.

De tappade en President circle kund här, för länge sedan. Bokar numera hos Avis :)
 
Toppen