Senaste nytt

Hertz Ultimate choice & Avis Preferred Select and Go

JohnR

Medlem
Jag tänkte att det vore kul om medlemmarna ville rapportera in utbudet på respektive station som man passerar. Vi kan även inkludera övriga t ex National Executive.

Själv brukar jag slå ett öga även när jag lämnar bilen för att få en uppfattning om hur det ser ut. Mest intressant är det givetvis med stationer som erbjuder något kul.

Uthyrare: Hertz
Station: Boston Logan Airport
Datum: 2018-09-28, kl 11.00
Presidents Circle: Jeep Wrangler Sahara 4dr, Fullutrustad Buick Lacrosse,Ford F-150
5 Star: Jeep Wrangler 2dr, Ford Expedition, Toyota 4Runner
Gold: Tråkigt skräp, Cruze, Corolla och dyl.

Uthyrare: Avis
Station: Boston Logan Airport
Datum: 2018-09-28 kl 11.00
Avis Preferred Exchange: Lite rörigt men de verkade fått en lev av små pickuper typ Ford Ranger. Såg inget annat som var av intresse.


Återkommer med LAS nästa vecka.
 

JohnR

Medlem
Här kommer uppdatering från LAS, jag hade tyvärr bråttom så hann inte titta jättenoga, men tycker utbudet var stort

Uthyrare: Hertz
Station: Las Vegas (LAS)
Datum: 2018-10-02
Presidents Circle: Infinity Q50, Camaro
5 Star: Expedition, Tahoe, Minivans
 

JohnR

Medlem
Uthyrare: Avis
Station: San Diego Airport
Datum: 2018-11-03
Select & Go: Inget av värde,massa small size
Jag hade bokat en standard Suv denna gång och blev tilldelad en Dodge Journey. Kunde välja mellan en Toyota 4runner och Kia Sorento I appen.

Hade halkat ner från President’s circle till Avis Preferred vid denna hyra
 

Attachments

  • 038B29FA-2854-4711-94CE-48F862561AE1.png
    038B29FA-2854-4711-94CE-48F862561AE1.png
    194,2 KB · Visningar: 374
  • CB987ADC-6FBA-4310-9AE4-CF89EF2A866D.png
    CB987ADC-6FBA-4310-9AE4-CF89EF2A866D.png
    179,4 KB · Visningar: 355

JohnR

Medlem
Uthyrare: Hertz
Station: Seattle Tacoma Airport
Datum: 2018-11-12
Presidents Circle: Expedition, Yukon ClCamaro
5 Star: Minivans,Expedition, Armada V8
 

Mikey1122

Medlem
Uthyrare: Hertz
Station: Chicago O´hare
Datum: 2019-01-12
Presidents Circle: Personbilar i premiumsegmentet. Några mindre SUV. Såg en Camaro cab som inte passade vintervädret. Valde en Cadillac 300
Tidigare på det gamla stället på O´hare kunde man välja premium SUV (som GMC, Escalade eller Linclon Navigator) men nu fick man betala extra för dem även som President Circle.
Bra ordning och prio-utfart även om det inte var jättemycket kunder när jag var där.
5 Star: Kollade inte så noga men det såg ut att finnas ett brett utbud av personbilar och mindre bilar. Inga premium vad jag såg.
 

B380-9 XWB

Medlem
Uthyrare: Hertz
Station: CLT
Datum: 2018-07-23
Presidents Circle: Explorer, Wrangler Sport och div. beige hyrbilar
5 Star: N/A

Uthyrare: Hertz
Station: LAX
Datum: 2018-09-27
Presidents Circle: Tiotal Chrysler 300 V6 och div. beige hyrbilar
5 Star: N/A

Jag är inte helt imponerad av Hertz Ultimate Choice och efter det dåliga utbudet i PC har jag aldrig ens tagit mig tiden att titta på utbudet i 5 Star.
Efter att ha läst flera inlägg både här och på Flyer Talk om bra variation och en och annan sportbil och/eller SUV med V8 så hade jag förväntat mig något liknande.
Att i stort sett enbart kunna välja färg på sin Chevrolet Malibu eller Kia Optima är ingen förmån jag värderar särskilt högt..

Svängde även förbi SFO för att se om jag kunde byta ut bilen jag tog i LAX men där var utbudet inte mycket bättre. Frågade då personalen om de kunde ordna fram något värdigt utan en extrakostnad men fick ett irriterat svar om att jag inte bara kan komma in i tron om att byta upp mig.

Har en resa till IAD inom kort men nu har jag reservbokat en Tahoe hos Avis för en liten merkostnad om utbudet är återigen kasst hos Hertz.
 

Mikey1122

Medlem
Är inte heller helt nöjd nu med Ultimate choice ni. Har dock tidigare mycket bra erfarenheter. Har nästan enbart varit på ORD och där har jag de tre senaste gångerna kunnat välja mellan riktigt fina bilar. Har valt Cadillac Escalade med V8 och all tänkbar utrustning, men det har funniest en Mustang och några Camaro på övervåningen där President Circle höll till. Men sedan allt flyttade till nya parkeringshuset så får man betala extra för de fina SUVarna och det vill inte jag göra I alla fall. Nu i februari efter 10 år har jag dessutom blivit nedgraderad till 5-star så jag är lite pissed på grund av det.
 

JohnR

Medlem
Har glömt bort denna tråden lite, här kommer en uppdatering från Atlanta. Tyvärr hade jag bokat Avis pga Eurobonuspoäng, Gertz hade oväntat bra utbud

thyrare: Hertz
Station: Atlanta Airport
Datum: 2019-03-11 kl 11.00
Presidents Circle: Discovery, Tahoe, Yukon XL, 300C,Camaro
5 Star: Massa skräp, bästa var typ Dodge van
Gold: Kollade ej

Uthyrare: Avis
Station: Atlanta Airport
Datum: 2019-03-11 kl 11.00
Avis Preferred President: Tilldelad Wrangler i appen. Kunde byta till Ford Flex, Taurus, Pathfinder, efter några omladdningar dök det upp en 300c som jag slog till på
 

Attachments

  • 61225862-02FA-4CD4-837C-396C22E832D5.jpeg
    61225862-02FA-4CD4-837C-396C22E832D5.jpeg
    131,6 KB · Visningar: 331
Toppen