Senaste nytt

Hertz och försäkringar

Johan_G

Medlem
Det blir visst realtidsuppdatering i denna tråd, har nu fått mail från Hetz. Dom har rättat till fakturan till ett belopp som jag absolut inte kan klaga på. Nytt kvitto skall komma i mailen inom ett dygn, pengarna tillbaka till Amexkontot inom en vecka. Det känns bra och jag är nöjd men jag kommer att tokkolla Hertz fakturor med lupp och mikroskop i fortsättningen.
 

Stefan62

Medlem
Jag har gjort det enkelt för mig och hyr bara bilen - kryssar bort alla försäkringar som inte måste vara med för att få ett speciellt pris. Resterande försäkringsskydd täcker jag med Amex Platinum.
 

henke12

Medlem
Senaste bilhyrningen gick sådär med Hertz,

När jag landade fanns ingen bil i mitt namn.
Däremot ett "liknande" namn fast ändå inte en siffra rätt.
Ungefär

Mattias Olsson blev Magnus Oldenborg (fiktiva namn)

Fick ändå ut bilen(som lämnades ut av flygplatsen informaion då Hertz hade stängt ner för dagen).

Summa summarum fick jag åka runt i bilen med helt fel namn på hyreskontraktet.

Hur skulle ni agerat? När jag lämnade in bilen visade jag kontraktet och Hertzkillen förstod inte problemet.
Vad hade hänt vid eventuell poliskontroll?
 

fly4fun

Medlem
Hertz är i mina ögon ett enda stort mysterium.

Priserna på hemsidan går ej förstå, olika beroende på om man är inloggad eller inte. Jag blev guldmedlem och priserna blev ännu högre. Ändrade i min profil för att ta bort alla försäkringar men priserna blev inte så mycket lägre, och i vissa fall ännu högre. Så trots att jag varit guldmedlem i 3 år har jag inte hyrt direkt genom Hertz en enda gång, utan enbart genom mäklare.

I en anna tråd här på forumet så sågades mäklarna och skribenter hävdade att hyrbilsfirman direkt är mycket bättre och ungefär samma pris. Behövde en bil i Polen till helgen och har fått nyhetsbrev med 25% rabatt. Så jag tänkte ge Hertz en chans igen.
Går in och söker på webben ej inloggad - 1800 SEK
Loggar in som guldkund och söker - 2100 SEK
Klickar på 25% rabattlänken i mailet, söker - meddelande "RING"
Ringer in, står i kö, kommer fram, lämnar uppgifter, datum, rabattkoder.... telefonisten söker... "på begäran"... vänta... YES.... 980... Oj, ganska billigt tänkte jag... varefter han säger "POLSKA ZLOTY".... 980 PLN = 2100 SEK... WTF?!
Han säger vänta, ska kolla dina försäkringar, för detta pris är helt utan försäkringar... om vi lägger på grundförsäkring så brukar det bli billigare!!?? OK... väntar.... "det blir 1030 PLN" = 2200 SEK.. WTF?!
Går in på hyrbil.se, söker samma datum får upp exakt samma klass, samma bil, till och med samma bild och färg för 930 SEK inkl försäkring... 3 klick och 30 sekunder senare är bilen bokad.

Nej, sorry... jag kan inte fatta hur prissättningen på Hertz fungerar och jag kan inte komma på en enda anledning att boka direkt på Hertz. Jag fortsätter som jag gjort framgångsrikt i många år, bokar genom mäklare med 40-80% rabatt.
 

marbe166

Medlem
Senaste bilhyrningen gick sådär med Hertz,

När jag landade fanns ingen bil i mitt namn.
Däremot ett "liknande" namn fast ändå inte en siffra rätt.
Ungefär

Mattias Olsson blev Magnus Oldenborg (fiktiva namn)

Fick ändå ut bilen(som lämnades ut av flygplatsen informaion då Hertz hade stängt ner för dagen).

Summa summarum fick jag åka runt i bilen med helt fel namn på hyreskontraktet.

Hur skulle ni agerat? När jag lämnade in bilen visade jag kontraktet och Hertzkillen förstod inte problemet.
Vad hade hänt vid eventuell poliskontroll?

Var var detta någonstans?
 
Toppen