Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Lagerman

Medlem
Har liknande erfarenheter av Hertz (framförallt I UK). Efter en incident I våras på EDI är Hertzkortet nu klippt och borta föralltid! Kör istället med Avis nu som enl mig ger en riktigt fin service med sitt "preferred" program. Fick bl.a. en gratishyra (med upgrade :) ) till sommarens semesterresa I Portugal. Åkte stor SUV gratis i tre dagar till golfbanan. SÅ tar man hand om sina stamkunder!
 

Holloman

Medlem
Fick underlaget de skickat till Amex med posten idag och det var som jag trodde. Efter att jag lämnat bilen, skrivit på returdokumentet och fått en kopia har de antecknat skador och hävdar gentemot Amex att jag godkänt/skrivit på för skadan. Jösses!
 

Impendill

Medlem
Fick underlaget de skickat till Amex med posten idag och det var som jag trodde. Efter att jag lämnat bilen, skrivit på returdokumentet och fått en kopia har de antecknat skador och hävdar gentemot Amex att jag godkänt/skrivit på för skadan. Jösses!

Borde vara enkelt att visa upp din kopia och att det skiljer sig från det du lämnat in
 

Holloman

Medlem
Borde vara enkelt att visa upp din kopia och att det skiljer sig från det du lämnat in
Nu har jag ju redan fått betalt av Hertz SE, men det är just därför jag nu är förbannad på Amex. De hade fått en kopia av dokumentet av mig där inga skador fanns noterade, men trots det stängde de ärendet när de fick samma blankett av Hertz Spanien med tillagda uppgifter utan att ens titta på filen de redan fått av mig eller stämma av med mig om det stämde. Speciellt som jag har bild även på skadan i bak från avhämtningen.
 

Impendill

Medlem
Nu har jag ju redan fått betalt av Hertz SE, men det är just därför jag nu är förbannad på Amex. De hade fått en kopia av dokumentet av mig där inga skador fanns noterade, men trots det stängde de ärendet när de fick samma blankett av Hertz Spanien med tillagda uppgifter utan att ens titta på filen de redan fått av mig eller stämma av med mig om det stämde. Speciellt som jag har bild även på skadan i bak från avhämtningen.

Mycket dåligt skött av Amex!

Vad har du för kort som du betalat med?
 

Nemo

Medlem
Sveriges Radios program Plånboken hade ett reportage om biluthyrareskojare 10 aug 2016. En person hade hyrt en bil och en tid efter återlämnande (på bemannad hyrbilsstation) fått en räkning på fyra skador. Enligt Konsumentverkets representant i programmet så har biluthyraren svårt att hävda skada ifall biluthyraren inte påpekar det direkt vid återlämnandet. I detta fall var biluthyraren Mabi. Finns mer info i programmet, så lyssna om du är intresserad.
Plånboken 10 augusti kl 10:03 | Sveriges Radio
 

Holloman

Medlem
Uselt hanterat av Amex, så ska det inte gå till. I synnerhet inte med ett kort som har 4000 kr i årsavgift. Har du gett dem någon feedback på ärendet efter det att de stängde ärendet?
Japp, har mailat svar till dem där jag konstaterat fakta, informerat om att Hertz SE så att det var fel och dessutom konstaterat att jag är skeptiskt till att lämna kortuppgifter/använda Amex där det kan debiteras i efterhand när de är så pass godtrogna att de accepterar deras svar utan att ens jämföra dem med underlag de fått från mig eller kontakta mig utan bara avskriver ärendet. Jag har ändå en spend på drygt en halv miljon om året så de borde ju vara en aning måna om att ha mig kvar i alla fall.
 
Japp, har mailat svar till dem där jag konstaterat fakta, informerat om att Hertz SE så att det var fel och dessutom konstaterat att jag är skeptiskt till att lämna kortuppgifter/använda Amex där det kan debiteras i efterhand när de är så pass godtrogna att de accepterar deras svar utan att ens jämföra dem med underlag de fått från mig eller kontakta mig utan bara avskriver ärendet. Jag har ändå en spend på drygt en halv miljon om året så de borde ju vara en aning måna om att ha mig kvar i alla fall.
Jag hoppas de lämnar en godtagbar förklaring på det hela och att du blir kompenserad på något sätt. Riktigt riktigt dåligt av Amex, jag hade blivit vansinnig.
 
Toppen