Hertz - 3000 kr dyrare om jag loggar in och bokar än som gäst

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Impendill, 4 Augusti 2016.

1. Impendill

Impendill Medlem

Söker på hyrbil i Nya Zeeland i vinter. 18 dagar. Upphämtning i CHC och lämning i WLG:

Om jag söker som gäst får jag priset 1857 NZD och om jag loggar in 2395 NZD ?!
    Är President Circle medlem sedan statusmatch från Nordic Choice, men varför detta pris?

Vill gärna hyra via Hertz för att ta del av förmånerna men får jag ett ganska så stort överpris mot att hyra som "gäst".

Någon som vet varför eller hur man kan komma runt detta?

hertz 2.jpg

hertz.jpg

2. gjohansson

gjohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står att du är student när du loggat in därav risk för smashad bil? (Gissar vilt )

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Titta i din profil och se vad du har valt ska ingå i din hyra.

Impendill gillar detta.
  4. Impendill

Impendill Medlem

Det stod tomt där, men nu är problemet löst.

Med EuroBonus gold blev priset 1496 NZD istället:)

SNIFF, chazzie, Glenn E och 1 annan gillar detta.
  5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hertz aktie på BC.se stiger inte... =}

Jakob Österberg gillar detta.
  6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    och hade du kontaktat uthyraren direkt hade du kommit undan med NZD 1.000 :D

7. Berrsus

Berrsus Medlem

Jag har samma erfarenhet. Däremot beror det på att när jag är inloggad så är självriskelimineringen inkluderad i priset, vilket den inte är när jag bokar som gäst. Vid uträkning så visar det sig att priset är exakt detsamma om självriskelimineringen läggs till på gästpriset.

8. cantona

cantona Medlem

Jag har liknade erfarenheter med AVIS. Dessutom dyrare att betala på en gång än i samband med uthämtningen. Billigast med sas-länken.

9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller också på och kollar bil i NZ till vintern och uppmärksammade detsamma på Europcar. Hann inte kika mer på det då men skall se till att få bokat under veckan tänkte jag.

Impendill gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Ibland har det gått att göra bokningen där man fått bäst pris
    och sen be kundtjänst lägga in den i profilen, vet inte om det fortfarande fungar jag har inte provat det på flera år.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!