Senaste nytt

Hertz 10k kampanj. Boka innan 30/9 - hyr senast 31/12

Zniper

Medlem
Försöker boka från Suvarnabhumi Airport i december (har testat även i sept och oktober med samma resultat)

Får denna felkod:

  • Alla krav för den önskade kampanjkupongen - har inte uppfyllts. Vi har tagit bort kampanjkupongen från din förfrågan och angett bästa pris. Om du i stället vill utnyttja kampanjkupongen ber vi dig läsa informationen om erbjudandet och kontrollera att du uppfyller alla nödvändiga krav. [DRX141]
Visa bifogad bild 79333

måste jag boka som medlem?

Testade att boka med dina datum och som gäst och för mig fungerar det. Testa att köra webbläsaren i privatläge
 
Förskottsbetalning verkar vara default, åtminstone i USA. Blir drygt 10% dyrare med "pay later". Hur gjorde du @jonten ? Såg att det gick fint att avboka utan kostnad upp till 48 timmar före avhämtning om planerna behöver ändras, efter det till en kostnad på 45 Euro eller om det var USD, ungefär sak samma. Prövade först oinloggad, och då gick det fint, som inloggad packade sidan ihop tyvärr...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jonten

Medlem
Förskottsbetalning verkar vara default, åtminstone i USA. Blir drygt 10% dyrare med "pay later". Hur gjorde du @jonten ? Såg att det gick fint att avboka utan kostnad upp till 48 timmar före avhämtning om planerna behöver ändras, efter det till en kostnad på 45 Euro eller om det var USD, ungefär sak samma. Prövade först oinloggad, och då gick det fint, som inloggad packade sidan ihop tyvärr...
Hur gjorde jag, klickade på länken såg till att den fyllde i rätt nuffror, valde datum. Fick upp massa bilar, valde min bil och gick vidare. Valde att betala direkt då resan är bokad och priset troligen inte blir billigare
 

Mr Phil

Medlem
I Palma är det jäkla dyrt med Hertz, Avis osv. En vanlig manuell Qashqai i 6 dagar (slutet September) m Hertz kostar 2500 i denna kampanj (förskottsbetalning). Samma bil med lågprisbolaget Recordgo kostar 500 spänn. Så antingen hålla pengen nere och bara tjäna 100 poäng på MC då de inte tar Amex eller betala 2000 kr mer och få 8000 poäng för de 6 dagarna. Känns som rätt "billiga" poäng ändå för mig som inte reser i tjänsten, eller tänker jag som nykläckt poängjägare tokigt?
 

Berglund

Medlem
Så antingen hålla pengen nere och bara tjäna 100 poäng på MC då de inte tar Amex eller betala 2000 kr mer och få 8000 poäng för de 6 dagarna. Känns som rätt "billiga" poäng ändå för mig som inte reser i tjänsten, eller tänker jag som nykläckt poängjägare tokigt?
25 öre per poäng???!!! Nu driver du väl ändå med oss?

Du kan köpa poängen direkt av SAS för 20 öre styck!

ALLT över 20 öre per poäng ska du aldrig ens lägga din tid på att fundera på! Tvärtom, lyckas de lura dig att köpa något, för massa extrapengar, till en intjäning så dålig att det till och med blir mer kostnadseffektivt att köpa poängen direkt av SAS, då har de ju verkligen lyckats lura ned dig i poängträskfällan! Akta dig för det, ta bättre hand om dina pengar än att köpa dyra poäng genom något ”erbjudande”!
 

Mr Phil

Medlem
25 öre per poäng???!!! Nu driver du väl ändå med oss?

Du kan köpa poängen direkt av SAS för 20 öre styck!

ALLT över 20 öre per poäng ska du aldrig ens lägga din tid på att fundera på! Tvärtom, lyckas de lura dig att köpa något, för massa extrapengar, till en intjäning så dålig att det till och med blir mer kostnadseffektivt att köpa poängen direkt av SAS, då har de ju verkligen lyckats lura ned dig i poängträskfällan! Akta dig för det, ta bättre hand om dina pengar än att köpa dyra poäng genom något ”erbjudande”!
Tack för lektionen. Man blir extremt snurrig av poäng hit och dit så här i början, och inte helt lätt att veta vad som är rätt o fel :eek: Jag håller fast vid Recordgo, som jag alltid gjort.
 

Berglund

Medlem
Tack för lektionen. Man blir extremt snurrig av poäng hit och dit så här i början, och inte helt lätt att veta vad som är rätt o fel :eek: Jag håller fast vid Recordgo, som jag alltid gjort.
Tänk alltid på vad den rena poängkostnade blir. Och gå aldrig någonsin över 20 öre per poäng om det finns ett billigare alternativ.

Tänk också såhär, vad får jag för mina poäng?
Låt mig ta några snabbräknade exempel såhär strax före läggdags:


10 000 Eurobonuspoäng köper dig en inrikes tur- och returresa i SAS Go, plus ca 2-300 kr i flygskatter. En inrikesresa kan man med planering och framförhållning få för ca 1000 kr kontant.
Ska du köpa 8000 poäng för 2000 kr blir det en mer än dubbelt så dyr inrikesresa än om du bara köpt den för pengar direkt och sluppit krångla med hyrbil, poäng och hela fadderullan.

30 000 Eurobonuspoäng köper dig en resa ut i Europa, exempelvis sextimmarsflygningen till Gran Canaria, plus ca 650 kr i flygskatter. En sådan biljett kostar mellan 3-4000 kr kontant med lite framförhållning.
Skulle du köpa 8000 poäng för 2000 kr kommer du att ha gett över 7000 kr för samma biljett. Igen, dyrt som poker!

35 000 Eurobonuspoäng köper dig en uppgradering från SAS Plus till SAS Business på long haul till USA. En sådan uppgradering kostar ofta mellan 3-7000 kr kontant.
Skulle du köpa 8000 poäng för 2000 kr landar en sådan uppgradering på minst 8500 kr! Knappast billigt och absolut ingen förtjänst för dig!

100 000 Eurobonuspoäng köper dig en tur- och returresa i SAS Business till USA, fria anslutningar inom norden, med tillägg för ca 4-600 kr i flygskatter.
En sådan resa går att köpa för någonstans 20-30 000 kr kontant (lite grovt sett, jag vet att det finns variationer).
Skulle du köpa 8000 poäng för 2000 kr, blir det en kostnad på 25 000 kr. Men då är å andra sidan poängplatserna i Business ganska svåra att få tag på jämfört med inrikes-/Europabiljetter. Det kräver mer planering och en smula tur för att kunna utnyttja poäng till SAS Business, på datum som intresserar dig.

Lägg dessutom till att poäng förfaller efter fem år, det krävs alltså att du har en plan för att använda dem. Annars har de inget värde alls! Behåll alltid hellre 20 öre i plånboken än 1 poäng extra på Eurobonuskontot. Du kan ”nästan alltid” köpa fler poäng ”när du vill”, men du kan inte växla tillbaka poängen till reda pengar (ja, jag vet att det finns någon skrivelse om det i Danmark, för danska Eurobonusmedlemmar?, vi lämnar det utanför) utan i princip bara byta poängen mot flygresor, hotell, hyrbil eller presenter ur poängsshoppen. Ha alltid en plan eller idé om vad du vill uppnå med ditt poängsamlande och värdera dem därefter. Vad du än gör, köp inte 8000 poäng för 2000 kronor... ;)
 
Toppen