Senaste nytt

Hertz 100 år, upp till 8000 poäng till Eurobonus. Boka senast 30/6 2018

NyfikenGrau

Medlem
Det ska du absolut inte anta,
Jag har haft tre hyror på den kampanjen, två i Sverige och en i USA.
En kom in som 500 och två inte alls...
Liknande svar som du fick, efter 8 veckor mailade jag Sas, efter ytterligare cirka två veckor dök det upp två poster om 500 respektive 4000 poäng vilket gav rätt total om 5000 till slut.
De övriga två ligger till sig just nu i väntan på att det ska ha gått mer än sex veckor...
Till saken hör att jag hyr ett 25 tal gånger om året av Hertz och det fungerar alltid annars felfritt med poängen...men visst gör man gärna lite extra admin för 4500 poäng ;)

Får dra iväg ett mail om dessa två hyror i september till SAS nu, börjar lessna...vilken mailadress använde du till SAS (om den inte var statusberoende)?
 

pswe

Medlem
Får dra iväg ett mail om dessa två hyror i september till SAS nu, börjar lessna...vilken mailadress använde du till SAS (om den inte var statusberoende)?
Har på engelska skrivit till Frequent_Travelers@hertz.com

Svar kommer inom 3-4 arbetsdagar. Om datumet de då anger är samma datum som mailet kommer har det alltid fungerat (antar att de då sett att inga poäng köpts av Sas och fixat detta). Om datumet är tidigare så är det större problem, då har jag lärt mig att det är lika bra att omgående skicka alltihop vidare direkt till Diamondsupporten hos Sas, så har det löst sig efter 3-4 veckor.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har på engelska skrivit till Frequent_Travelers@hertz.com

Svar kommer inom 3-4 arbetsdagar. Om datumet de då anger är samma datum som mailet kommer har det alltid fungerat (antar att de då sett att inga poäng köpts av Sas och fixat detta). Om datumet är tidigare så är det större problem, då har jag lärt mig att det är lika bra att omgående skicka alltihop vidare direkt till Diamondsupporten hos Sas, så har det löst sig efter 3-4 veckor.

Tack. Men ajdå, det var ju dit jag mailade för en månad sedan (inlägget på förra sidan) och fick svaret att SAS behövde tid för att behandla poängen...konstigt då att Avis har gått så snabbt vid alla tillfällen, aldrig mer än 2 veckor efter hyrtillfället. Har aldrig blandat in flygbolagen i "externa" poäng tidigare.

Tyvärr har jag ingen status alls hos Eurobonus, så jag vet inte om det är meningsfullt att vända sig till SAS eller om jag ska tjata på Hertz igen på frequent travelers-adressen?
 

TomJ

Medlem
Har gjort två bokningar på BCN på denna kampanjen och den första trillade in perfekt men den andra kom inte in alls. Retro-claimade i veckan och fick nu mail om att de visst betalat ut poäng:

Enligt våra uppgifter så har poäng för denna bilhyra redan blivit intjänade


000500 i Lufthansa medlemsprogram den


10/04/2018.


Gick således igenom kvittot där man kan se att de knappat in mitt Eurobonusnummer från kortet jag visade upp vid upphämtning MEN med LH före. Så det verkar som de betalat ut fel summa poäng till någon med mitt EB nummer i Miles&More. Har skickat ett svar med bild på mitt EB-kort med siffrorna på och påtalat att de knappat in fel bonusprogram så får vi väl se om de lyckas förstå va som gått fel och reda ut det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pswe

Medlem
Tack. Men ajdå, det var ju dit jag mailade för en månad sedan (inlägget på förra sidan) och fick svaret att SAS behövde tid för att behandla poängen...konstigt då att Avis har gått så snabbt vid alla tillfällen, aldrig mer än 2 veckor efter hyrtillfället. Har aldrig blandat in flygbolagen i "externa" poäng tidigare.

Tyvärr har jag ingen status alls hos Eurobonus, så jag vet inte om det är meningsfullt att vända sig till SAS eller om jag ska tjata på Hertz igen på frequent travelers-adressen?
Hertz anser nog att de gjort sin del. Maila Sas, de bör väl svara även statuslösa om än lite långsammare.
 

NyfikenGrau

Medlem
@TomJ jag tycker Hertz krånglar så mycket att man skulle kunna tro det är medvetet..:rolleyes:
Fick samma mail som du idag efter att ha provat retroclaim igen, dock med rätt bonusprogram - men återigen fel poäng precis som i ditt.

Tack @pswe jo jag börjar också tro att det blir att kontakta Eurobonus om man vill ha extrapoängen i den här kampanjen. Rätt irriterande med tanke på att Avis ger mer poäng och ändå funkar mycket bättre.
 

NyfikenGrau

Medlem
Mitt ärende, två hyror a 4 dygn vardera i september, har gått in i ett moment 22 deluxe - Hertz skriver att de postat/reggat kampanjpoängen till Eurobonus för båda hyrorna i november, Eurobonus säger att Hertz inte gjort det. Hertz säger att det nu ligger helt på Eurobonus ansvar att visa poängen för mig. Eurobonus säger att det enbart är Hertz som har hand om detta.

Jag tenderar att tro på Eurobonus, eftersom Avis-hyrorna inte varit några problem att få reggade. Å andra sidan är Eurobonus helt ovilliga att hjälpa till utan säger att jag får ta allt detta med Hertz istället. Som säger att jag ska ta det med Eurobonus.

Blir bara Avis-kampanjer för mig i fortsättningen, man tappar lusten efter ett antal mail och väntetider och undanflykter.
 

pswe

Medlem
Mitt ärende, två hyror a 4 dygn vardera i september, har gått in i ett moment 22 deluxe - Hertz skriver att de postat/reggat kampanjpoängen till Eurobonus för båda hyrorna i november, Eurobonus säger att Hertz inte gjort det. Hertz säger att det nu ligger helt på Eurobonus ansvar att visa poängen för mig. Eurobonus säger att det enbart är Hertz som har hand om detta.

Jag tenderar att tro på Eurobonus, eftersom Avis-hyrorna inte varit några problem att få reggade. Å andra sidan är Eurobonus helt ovilliga att hjälpa till utan säger att jag får ta allt detta med Hertz istället. Som säger att jag ska ta det med Eurobonus.

Blir bara Avis-kampanjer för mig i fortsättningen, man tappar lusten efter ett antal mail och väntetider och undanflykter.

Processen känns bekant ;) men jag har upplevt att det tagit minst 4-5 veckor från det att Hertz säger sig ha skickat tills dess att det syns hos Eurobonus...
 

NyfikenGrau

Medlem
Tackar för uppmuntran, kanske finns hopp kvar ändå :) orkar hsh inte skriva mer nu. Hertz gav dock med sig i november och skrev upp poängen så man kan ju hoppas att det bara tar tid.
 
Toppen