(Hemsidefel) SAS säljer en sak - jag får en annan. Vad göra?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ucce, 11 December 2013.

  1. ucce

    ucce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle ändra en bokning hos SAS idag via webben (ändra datum och uppgradera till Plus)

    Jag klickar mig igenom hela bokningsförfarandet och kommer till slut fram till betalningen. Kollar noga igenom allt i lugn och ro och trycker därefter på betala.

    Vad händer? Jag får en bekräftelse på att bara ena sträckan har ändrats till Plus och att priset dessutom blivit högre (!).

    När jag efter 30min kommer fram till kundservice - ringde direkt så säger de att de inget kan göra - "vi kan inte göra så i våra system". Jag har att välja på att avboka hela resan och köpa ny biljett (mkr dyrare), eller ta det hela med customer care efter resan (!). De vägrar ge mig ett nummer så jag kan ringa till dem nu direkt.

    Det har alltså blivit något IT-fel på deras sajt och jag har fått en biljett jag inte köpt, till ett pris jag inte accepterat.

    Tips och förslag?
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle hävda ångerrätt, men det kanske inte gäller vid ändringar.

    Förstår jag det rätt att du faktiskt bara skulle uppgradera ett segment, eller försökte du uppgradera två och fick kvitto på ett?
     
  3. Aurora

    Aurora Medlem

    Alle kjøp har da 24 timers avbestillingsrett. Avbestill reisa og gjør det på nytt? :)
     
  4. Llehs

    Llehs Medlem

    Ingen tröst för dig men SAS verkar ha (ovanligt) stora it-problem.
    När man ändrar tp-biljetter följer inte bokningen med. Dvs ombokningen verkar gå genom men man kommer inte ens genom säkerhetskontrollen på flygplatsen. Tur jag var i god tid för en gångs skull.

    Lycka till!!!
     
  5. ucce

    ucce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ångerrätten på 24h gäller tydligen inte vid ombokningar.

    Var lite otydligt i övrigt - ville göra
    1 x datumändring (hemresa)
    2 x uppgradering (ut och hemresa)

    Fick
    1 x datumändring (hemresa)
    1 x uppgradering (hemresa)

    dessutom blev priset alltså dyrare
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Så sjukt. Mao måste man ta screenshots på alla saker man vill ändra innan man godkänner tills dess att de fixat detta.

    Jag skulle nog fortsätta bråka med dem ett tag till, för det verkar ju helt sjukt att det blir sådär.
     
  7. Kan du sammanställa mer exakt (med priser, flightnr, ditt EuroBonus nummer osv) vad som har hänt och maila mig (martin.bjornstrom@businessclass.se) så kan jag vidarebefordra det till chefsnivå på SAS för svar.
     
    2 personer gillar detta.
  8. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Köpte du det med kreditkort (och inte bankkort) så kan du alltid vända dig till kreditgivaren och vägra betala. Misstänker att de har betydligt större gehör hos SAS än du har spm privatperson.
     
  9. Aurora

    Aurora Medlem

    Bør da overhodet ikke være noe problem å kontakte kundeservice og få hjelp? :) Anbefaler forøvrig wideroe.no's chat til mange slike saker. De har tilgang på SAS-billetter og kan evt gi deg bedre tips helt uten at det koster ei krone i telefonpenger. De har åpent døgnet rundt :)
     
  10. ucce

    ucce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har mailat dig - stort tack!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×