Helsingfors - London med Airbus 350 utökas och blir permanent

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Homer, 26 Juli 2016.

  1. Homer

    Homer Medlem

    Dr. Miles, niksal och jerixon gillar detta.
  2. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Antar att det är fraktplan? Likt British Airways 767 på ARN och A330 på MAD?
     
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter annars som ett lämpligt sätt att slinga plan. De flesta Asienflighterna går ju på under 24 timmar på ett varv.
     
  4. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    I torsdags var det en AY A350 på BRU och på fredagen var det en A319. Ser ut att det är så varje vecka, har ej kollat hur många gånger i veckan som AY flyger med A350 till BRU, vill minnas att det finns en tråd om detta här på BC och där talades om det var för frakten som gjorde att man flög med A350.
    CPH har vid några tillfälle haft AY 330/340 på besök.

    upload_2016-7-26_9-13-44.png

    upload_2016-7-26_9-14-48.png
     
  5. Det är väl också crewträning antar jag. AY måste ju ha några hundra nya CC som ska lära sig A350, vilket ju inte är en flygplanstyp som så många har jobbat på sen tidigare.
     
    JohanA gillar detta.
  6. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Till Bryssel är det frakt som gäller. Passagerarna är mer eller mindre ren vinst för flygbolaget då frakten täcker alla kostnader för flygningen. Misstänker att detsamma gäller för denna rutt.
     
    Ebg och 011430121 gillar detta.
  7. Bra! Då tar jag en tripp till London när jag testar den nya nextjet - linjen från Västerås (som ansluter till Finnairs nät i Helsingfors).

    Med tanke på att Ryan flyger direkt till London Stansted från Västerås lär jag troligen bli enda resenär som flyger hela min planerade sträcka....
     
    JohanA, Ebg och Agö gillar detta.
  8. Homer

    Homer Medlem

    Tja, det står ju i artikeln jag länkade till:

    Andrew Fish, Finnair Sales Director UK and Ireland and Benelux, said:

    The change, from a smaller short haul configured Airbus A320 aircraft, allows the airline to meet the increased demand for capacity and cargo on this busy route.
     
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Men blir inte det väldigt störningskänsligt? Asien är ju inte direkt fritt ifrån kasst väder och förseningar framförallt igenom Kina och Heathrow är ju inte heller ovanligt att man fastnar på.
     
  10. FFlash

    FFlash Medlem

    Land:
    Finland Finland
    :D cool
    Jo det är frakt som gäller. Har själv flugit all plantyper A330,340,350 på sträckan HEL-LHR. Skönt om det blir mer A350. Ett av bästa sätten att bränna AY+ poäng, boka billigt ekonomi och sedan upggradera med 10000 poäng till business. På A330 har det t.o.m. hänt att jag fått "gratis opup" då de har sk. "minicabin" som jag kunnat välja vid check-in, dvs fått sitta i business kabinen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×