Helsingfors flygplats har fått vetenskapsbutik

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 26 Februari 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Helsingfors Vanda flygplats har fått ett nytt och lite ovanligt tillskott i sitt shoppingutbud i form av en vetenskapsbutik. "The Heureka Shop" drivs av Stiftelsen Vetenskapscentrum med syfte att öka intresset för vetenskap hos allmänheten. I butiken säljs högkvalitativa produkter som 3D pussel och förstås en hel del läsbart för den kunskapsintresserade. Butiken finns vid gate 27 i transithallen.

I närheten av flygplatsen i Dickursby (Tikkurila på finska) finns även ett stort vetenskapscentrum som drivs av samma stiftelse.

2 personer gillar detta.
  2. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ooo! Presenter till femåringen vid nästa Helsingforstripp klara, med andra ord.

3. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ooo! Presenter till mig vid nästa Helsingforstripp klara, med andra ord.

Har ändå funderat på vad jag ska göra med mina två uppgraderingar på Finnair som snart går ut... ska kika på en kombinerad mini-TP run (20 Tierpoints endast, men allt räknas) och shoppingresa till mig själv en helg framöver.

4. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, mina presenter är bara till femåringen. Definitivt.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!