Senaste nytt

Helsingfors-Åbo med VR Extra - Tåg

Palazzi

Medlem
Ojdå... ja men du har väl en slang inkopplad oxå?? Fast bidér är väl från början tänkt för att kvinnor ska använda tror jag. :cool:

Nej. Har ingen slang.... Vattnet kommer ut under keramikkanten.... Så man måste kasta upp vattnet med händerna om den ska ha någon funktion :D
 

Lukas2

Medlem
Nej. Har ingen slang.... Vattnet kommer ut under keramikkanten.... Så man måste kasta upp vattnet med händerna om den ska ha någon funktion :D
Aha... men då får du väl helt enkelt fylla den med vatten och plaska för glatta livet med händerna. :p Grejen är väl att du ska liksom ställa dig gränsle över biden, om jag fattat det rätt. :D Känns lite som vi börjar hamna lite OT. och det låter som jag är någon bidéfantast. :rolleyes:
 

Roger J

Medlem
Undra varför man varken i Sverige eller Finland har 1+2-konfiguration i 1kl på dubbeldäckare...? SJ 1kl på dubbeldäckarna är ju verkligen pinsam.
 

Henry

Medlem
Undra varför man varken i Sverige eller Finland har 1+2-konfiguration i 1kl på dubbeldäckare...? SJ 1kl på dubbeldäckarna är ju verkligen pinsam.

VR kallar sin konfiguration för 2+1 i Extra, antagligen på grund av blocked seat. Däremot kan man ju ställa sig frågande om de håller benhårt på denna om tåget blir fullbokat, eller om - det nu är möjligt - någon köper en onumrerad extra-biljett i automaterna på centralen. Värt att notera att de också har kupéer (för allergiker förvisso) med två ("1+1") eller fyra platser.
 

Valley

Medlem
Då åker man VR Extra då. Samma resa som TS. Skall man utgå från att det finns ännu en klass på de finska tågen ?
För detta blev man inte imponerad av. Ljummet Te-vatten och kaffe som bott på tok för länge i sin behållare.....
Men utsikten så här från ovan är riktigt trevlig. Och uppkopplingen fungerar nästan. Av någon underlig anledning kommer jag inte åt servern via remote :(
 
Toppen