Senaste nytt

Helg i Dallas eller omnejd. Förslag?

hoss

Medlem
Gillar Texas, har varit där flera gånger. Favoritstäder är Austin (ex 6th street) och San Antonio (ex Alamo och River Walk) men även den lilla staden Bryan (fick några vänner där).
 

Jan Guméus

Ny medlem
Tack för alla bra tips! Hade det varit hockeysäsong så! Min initiala plan var att ta mig till Toronto för att kolla på World Cup helgen innan Dallas men det räcker med att jag är borta två veckor från familjen. Det blir en tur till Austin!
 
South Fork är rätt kasst tycker jag. Runtomkring Fredericksburg, en timme från Austin, finns det gott om vingårdar om man gillar sådant! Och i Austin finns det gott om mikrobryggerier om man hellre dricker öl
 

CJR

Medlem
Jag tror att Southfork Ranch främst är aktuellt om man gillar TV-serien Dallas och har sett den en eller flera ggr som jag. Skyskrapor är trevligt, men downtown Dallas känns inte så charmigt enl mig.
 
Jag tror att Southfork Ranch främst är aktuellt om man gillar TV-serien Dallas och har sett den en eller flera ggr som jag. Skyskrapor är trevligt, men downtown Dallas känns inte så charmigt enl mig.
Jag brukade kolla på tv-serien förr, så jag tänkte att det skulle vara roligt att åka dit. Men det var roligare att åka därifrån :D
 

Jan Guméus

Ny medlem
Det blir Austin och jag har bokat JW Marriot. Fick även tips av kunden att besöka San Antonio så det blir kanske en avstickare dit också.
 
Jag frekventerar Texas 5-6 gånger per år och då oftast Dallas/ Fort Worth samt Austin och Houston en gång per år.
I Dallas är det som flera skrivit tidigare mest Sixth floor museum som är av intresse förutom hockey eller basket i American Airlines center då när det är säsong. Jag brukar bo på Hyatt precis vid Dealey plaza och promenera till American Airlines Center. Finns lite trevliga resturanger i området där förutom de vanliga kedjorna ( Hard Rock, Hooters osv osv). Diverse Malls och Shopping gallerior finns inom 20min bilfärd.
George W. Bush Presidential Library and Museum ligger i Dallas också. På Southern Methodist Universitys område. Jag har fått för mig att jag skall besöka alla de olika libraries som finns (4st so far) och detta handlar ju mycket om 9/11.

Fort Worth har ju sin Stockyard och är överlag en trevligare stad tycker jag men det finns ju inte överdrivet mycket att göra där heller.

I Dallas/Fort Worth-området har det också poppat upp riktigt många mikrobryggerier nu som serverar sina öl som vilken bar som helst. Dock ligger de inte så centralt vilket gör att man behöver ta sig dit med bil oftast.

Favoritbaren i Fort Worth är helt klart The Flying Saucer som har det flesta i ölväg man kan önska sig.

Houston är bara att glömma. Fruktansvärt tråkig stad och har egentligen bara en riktigt stor Galleria samt några bra Brazilians steakhouse att besöka. Bättre att fortsätta ner till kusten och besöka Galveston i så fall.

Austin är den bästa staden i min mening. Finns mycket att göra, händer alltid något och mycket beror väl på att University of Texas ligger där. Lyndon B. Johnsons presidential library and museum finns här på UoT's campus.

Bubblare:
College station och Waco om man vill besöka två större Universitet. Texas A&M samt Baylor University.
Det handlar ju väldigt mycket om sport i Texas och att gå på collegematcher är oftast mer intressant än en NFL/NBA/NHL match pga stämningen som är på arenan.
 

mha321

Medlem
De här kan möjligtvis vara intressanta om man är flygintresserad (jo det är jag men har inte besökt någon)

Utanför Fort Worth respektive Dallas

Frontiers of Flight Museum

C.R. Smith Museum - Aviation Through American History (American Airlines museum)

Var på Frontiers of Flight Museum i förra veckan och det var riktigt bra. Fokus på trafikflyg. Ligger för övrigt precis vid Dallas Love Field, så perfekt för att "fylla dagen" om man har tidig/sen flight där.

Kan även rekommendera Cavanaugh Flight Museum för den som är intresserad av militärflyg - 4 hangarer med vintage fighter planes. Mycket flygplan, lite annat, men jag ser det som positivt :)

Ligger uppe vid Addison Airport, ca 20 minuter med en Uber från downtown.

I Dallas/Fort Worth-området har det också poppat upp riktigt många mikrobryggerier nu som serverar sina öl som vilken bar som helst. Dock ligger de inte så centralt vilket gör att man behöver ta sig dit med bil oftast.
Och de har ofta ganska korta öppettider. Men det är utmärkta ställen att börja kvällen på :) Och Uber är billigt.

Favoritbaren i Fort Worth är helt klart The Flying Saucer som har det flesta i ölväg man kan önska sig.

När man ändå är uppe vid Cavanaugh kan denna definitivt rekommenderas! Och i området finns en del andra också, t.ex. gillade jag verkligen Bitter Sisters Brewery.
 
Toppen