Senaste nytt

Hej då Amex Platinum...

Å andra sida 300000 spend på elit ger två 2-4-1 men bara 60000 EB poäng:) och med 60 000 poäng går man ingenstans eller inte så långt iaf ;) för min del räcker med en 2-4-1 per år . 150000 spend på AMEX och resten på diners som ger 20 poäng för varje hundring ;)
 

Claes L

Medlem
Stämmer bra, om man slutar handla vid 300.000:- ;)
Elite ger också 20/100 och 30/100 på sas biljetter. Men som du säger har man bara navänding för en 2-4-1 / år är det ingen ide att jaga två
 

JeanHell

Medlem
Kanske lite OT men som jag förstått det så ingår det I Amex platinum Priority pass unlimited som gäller för ägaren + 1 gäsr. Men när jag kollar på priority pass unlimited på PPs egna hemsida så står det att gäst = 27 euro. Har platinum ett eget nivå på PP eller är det jag som blandar ihop PP-nivåer?
 

Claes L

Medlem
På mitt står det "vip lounge access" på sidan..... Detta hittar jag på pp.com "Priority Pass Select is specially designed for customers who receive their membership through a US Financial Institution" så det är väl något liknade på amex sverige
 

Lebedeva

Medlem
10 000 för kort är lite att ta i :p Att man inte går över till Private banking kort ? Handelsbanken ska ju tydligen ha ett helt överlägset kort. Tippar på att man har råd med kraven för PB hos hsb om man betalar 10 000 för två kort.
 

JeanHell

Medlem
På mitt står det "vip lounge access" på sidan..... Detta hittar jag på pp.com "Priority Pass Select is specially designed for customers who receive their membership through a US Financial Institution" så det är väl något liknade på amex sverige
Ahhh okej, det är någon annan "nivå" då verkar det som. Verkar bra hursomhelst och kanske något att överväga att skaffa.
 

palmen

Moderator
10 000 för kort är lite att ta i :p Att man inte går över till Private banking kort ? Handelsbanken ska ju tydligen ha ett helt överlägset kort. Tippar på att man har råd med kraven för PB hos hsb om man betalar 10 000 för två kort.
10.000 är absolut mycket för 2 kort, men om man kan få ut ett värde på korten som överstiger 10.000 på sånt man ändå skulle köpa så är det trots allt en bra deal. Personligen värderar jag 2-4-1 vouchern man får väldigt högt och anser att den lätt har ett värde på 10.000 kronor enbart den (det är min värdering dock och alla kanske inte håller med)
 

Claes L

Medlem
10 000 för kort är lite att ta i :p Att man inte går över till Private banking kort ? Handelsbanken ska ju tydligen ha ett helt överlägset kort. Tippar på att man har råd med kraven för PB hos hsb om man betalar 10 000 för två kort.
Jag tycker jag har råd med 10 000Kr / år för dessa kort för jag får ett bara värde tillbaka.
Men ta klivet och säga har man råd med 10 000 / år så har man råd / kapital för att bli Private banking kund är nog att ta i....
Som SHB säger om private banking "större förmögenhet i placeringsbara tillgångar" :)
 

Lebedeva

Medlem
Jag tycker jag har råd med 10 000Kr / år för dessa kort för jag får ett bara värde tillbaka.
Men ta klivet och säga har man råd med 10 000 / år så har man råd / kapital för att bli Private banking kund är nog att ta i....
Som SHB säger om private banking "större förmögenhet i placeringsbara tillgångar" :)

För att jämna ut kortkostnaden, måste man då inte spendera ett par hundra på kortet först ?
 

Claes L

Medlem
För att jämna ut kortkostnaden, måste man då inte spendera ett par hundra på kortet först ?
Nja, en del grejer får man gratis (event, golf tävlingar mm) och så "spar" man pengar med att hyrbil försäkring ingår i kortet.
Sedan för att få mera Eurobonus poäng så ja då ett sätt är att spendera på kortet men bara för att man har ett par hundra tusen på kortet betyder inte det att man har 1-2 miljoner i cash att placera.

Det verkar som vi har olika åsikter om detta vilket är helt ok :)
 
Toppen