Senaste nytt

Hej då Amex Platinum...

Tycker att det är konstigt när man inte kan motivera kostnaden för ett platinum kort som ligger på 6000 sek och vill säga upp kortet, sen plötsligt bestämmer han sig att behålla P. kortet och lasta på med ytterligare 4000 sek i årsavgift. Om man inte kan motivera 6000 SEK i årsavgift hur resonerar han när han måste betala 10 000 SEK? Stefan YOU MADE MY DAY :) Inget illa menad, jag tycker bara att du är rolig :) Lycka till med dina 2 kort, tyvärr kan jag inte köpa det att du inte jobbar för AMEX på nåt sätt :) Helt sjukt 10 000 :):):) Jag vill passa på och fråga finns det ett annat land förutom Sverige där Platinum kortet inte har 24/7 kundtjänst? :)
 

Ozz

Medlem
Tycker att det är konstigt när man inte kan motivera kostnaden för ett platinum kort som ligger på 6000 sek och vill säga upp kortet, sen plötsligt bestämmer han sig att behålla P. kortet och lasta på med ytterligare 4000 sek i årsavgift. Om man inte kan motivera 6000 SEK i årsavgift hur resonerar han när han måste betala 10 000 SEK? Stefan YOU MADE MY DAY :) Inget illa menad, jag tycker bara att du är rolig :) Lycka till med dina 2 kort, tyvärr kan jag inte köpa det att du inte jobbar för AMEX på nåt sätt :) Helt sjukt 10 000 :):):) Jag vill passa på och fråga finns det ett annat land förutom Sverige där Platinum kortet inte har 24/7 kundtjänst? :)
Känns lika troligt att @Stefan62 skulle säga upp sitt platinum som att jag skulle lära mig äta ärtsoppa, m.a.o. otänkbart. :)
10K är en astronomisk summa för vissa och lätt att motivera för andra, personligen skulle jag med glädje betala 20K/året om jag blev inbjuden till Centurion.
 

Ozz

Medlem
Tyvärr 1 platinum+1elite amex ger inte ett centurion :) :) med andra ord du kan köpa 8 skoda bilar men de blir aldrig som en Aston Martin :)
Det är jag mycket väl medveten om och för eget intresse skulle jag inte skaffa både platinum och elite, nu pratade jag om summan 10K generellt och att just summan kan vara försvarbar för vissa.
 

Bryant

Medlem
Jag har både elite och platinum. Ska dock inte behålla platinumkortet utan säger upp det i oktober när året är slut.

Dock så har de perks jag haft detta år gjort kortet "gratis". Exempel: 1000:- rabatt på hotell i Miami. Amexrewards som löstes in till 2 st business class biljetter mellan Aruba och Miami som skulle ha kostat 11000:-, sen några hundralappar som är sparade på hyrbilförsäkringar. Även några hotelluppgraderingar.

Men nästa år kommer jag inte att gå plus...
 

palmen

Moderator
Tycker att det är konstigt när man inte kan motivera kostnaden för ett platinum kort som ligger på 6000 sek och vill säga upp kortet, sen plötsligt bestämmer han sig att behålla P. kortet och lasta på med ytterligare 4000 sek i årsavgift. Om man inte kan motivera 6000 SEK i årsavgift hur resonerar han när han måste betala 10 000 SEK? Stefan YOU MADE MY DAY :) Inget illa menad, jag tycker bara att du är rolig :) Lycka till med dina 2 kort, tyvärr kan jag inte köpa det att du inte jobbar för AMEX på nåt sätt :) Helt sjukt 10 000 :):):) Jag vill passa på och fråga finns det ett annat land förutom Sverige där Platinum kortet inte har 24/7 kundtjänst? :)
Stefan62 är väl en av de på forumet som verkligen motiverar kostnaden på 6000 kronor för amex platinum och han sparar enkelt in de pengarna genom att nyttja kortets alla fördelar. Att då lägga ut 4000 kronor till för att få två stycken 2-4-1 vouchers som var och en lätt kan ha ett "värde" på en bra bit över 30.000 kronor styck om man nyttjar dom på First istället för att betala för samma biljett. Jag skaffade mitt Amex Elite enbart av anledningen att jag fick 20.000 baspoäng, för mig var det en bra investering på 3500 kronor, men använder inte mycket av de förmåner i övrigt som kommer med kortet.
 

Claes L

Medlem
Jag har Platinum och sedan skaffade jag Elite förra året när jag komm över 300.000:- dvs jag resonerar så att jag köpte en 2-4-1 för 3500:-.
Vi (jag och frugan) utnyttjar Platinum rätt mycket och sedan kompletera med att "köpa" en till 2-4-1 för 4000:- tycker jag är rätt ok ROI.
Visst 10000:- är mycket pengar men om man använder korten och då får ut värdet av dom så....
 
Toppen