Senaste nytt

Heathrow terminal 3, Finnair Business

olo

Medlem
Det skulle jag inte riktigt hålla med om. OW och ScaryTeam har rätt lika struktur på saker och ting, men är man van vid Star Alliance så känns deras struktur lite främmande och annorlunda.

Intressant, säg jag som är van vid *A. Det är förvisso OT i den här tråden, men jag skulle gärna vilja få en utveckling av skillnaden!
 

agehall

Medlem
I skyteam och oneworld så har man två nivåer som ger något. Skyteam kör med Elite och Elite Plus medan OW kör med Emerald och Saphire. Dessa nivåer ger tillgång till lounge i olika variationer och den lägre nivån är i princip att jämföra med *G.
 

Jacob

Medlem
Det skulle jag inte riktigt hålla med om. OW och ScaryTeam har rätt lika struktur på saker och ting, men är man van vid Star Alliance så känns deras struktur lite främmande och annorlunda.
Med Star Alliance Gold/Skyteam Elite Plus/One World Sapphire kommer du in i alla businesslounger med en dagsaktuell biljett och får ta med en gäst. Businessbiljett ger access till alla businesslounger och firstbiljett till alla firstlounger i alla tre allianser.

I skyteam och oneworld så har man två nivåer som ger något. Skyteam kör med Elite och Elite Plus medan OW kör med Emerald och Saphire. Dessa nivåer ger tillgång till lounge i olika variationer och den lägre nivån är i princip att jämföra med *G.
Skyteam Elite motsvarar One World Ruby och Star Alliance Silver och ger inte lounge access i någon allians. One World Emerald har ingen motsvarighet i Skyteam eller Star Alliance.

Det är något jag alltid uppskattat hur lika de tre är med sina loungeregler. Sällan man behöver fundera så mycket över det där.
 

agehall

Medlem
Är både FlyingBlue Platinum och Gold SkyTeam Elite Plus alltså? Jag hade fått för mig att Gold bara var Elite.

Jag hävdar fortfarande att det är skillnad mellan allianserna och att det inte är uppenbart vilka loungeregler som gäller om man inte flugit i alla nyligen.
 

ChabbeT

Medlem
Är både FlyingBlue Platinum och Gold SkyTeam Elite Plus alltså? Jag hade fått för mig att Gold bara var Elite.

Jag hävdar fortfarande att det är skillnad mellan allianserna och att det inte är uppenbart vilka loungeregler som gäller om man inte flugit i alla nyligen.
Jupp FBG är Skyteam Elite plus likväl MEA Golden Cedar samt OK Plus Gold är alla skyteam elite plus
Referens: Check Your Frequent Flyer Status | SkyTeam
 
Toppen