Senaste nytt

Heathrow, förstaklass loungeval?

Concorde Room ser ju fint ut men servicen är usel, de glömmer tom ofta bort beställningar,
på 1,5 timme kanske du inte hinner få mer än förrätt. Mat och dryck är till 95% identisk i Galleries First, men där kan du servera dig själv efter behag.
Precis så är det. Jag föredrar att servera mig själv, och eftersom jag inte dricker alkohol när jag skall flyga så struntar jag blankt i hur fin sprit de har i CCR. Inte vill jag behöva gå till en bar för att få en läsk heller. Dessutom är CCR en mörk håla som saknar dagsjus, inredd med möbler som de nog har valt i syfte att skrämma livet ur skandinaver och andra med god smak och känsla för stil. Man kan i och för sig gå och sätta sig på terassen, men den är ungefär lika trevlig som T-centralen under rusningstid, i alla fall när det gäller ljudnivån.

Jag har heller aldrig fattat vad tanken egentligen är med dessa Cabanas (löjligt namn, för övrigt). Skall man vila, duscha, kissa, titta på TV, beställa mat (i from förhoppning om att den levereras innan man måste lämna Cabanan), eller kanske försöka göra allt samtidigt på några timmar? Dusch, toalett, servering osv finns redan på annat håll, det hade räckt med rum där man kan vila/sova ostört, och då gärna fler än fyra stycken.

Slutsatsen är enkel: give me the Flounge anytime!

Johan
 

Senator

Moderator
"Precis så är det" är den typ av uttalande som fick mig i problem med min f.d. flickvän :)

Jag tror vi alla upplever detta olikt beroende på personliga preferenser, förväntningar, och intressen. CCR är (IMHO) som BA överlags; allt från lysande till mediokert. Referensramen Lufthansa FCT/FCL och Swiss FCL gör att CCR kommer ganska dåligt ut om jag jämför baserat på min erfarenhet.

Min upplevelse med Galleries First om jag jämför med min smak, preferens och förväntningar är denna lounge lysande. Den har allt jag vill ha och lite till. Jag har haft två besök i CCR där jag hade tid, och en gång där jag var stressad. Tyvärr var första gången inte särskilt bra, men andra gången helt lysande med toppen service och table-side mat. Alla besök i FCT/FCL på LX och LH har varit lysande som jämförelse.
 
Last edited:

EricT

Medlem
Jag håller inte alls med Johan R här. CCR är väl knappast att betrakta som den "håla" du beskriver ovan. De gånger jag varit där har servicen varit överlag bra och ganska snabb. Det verkar finnas folk med andra upplevelser och det är tråkigt att höra att service mm inte varit bra. Hoppas det blir bättre nästa gång ni passerar CCR.

Visst håller jag med om att Galleries First är en synnerligen trevlig lounge att vistas i. Numera (sedan januari) har de även tagit in Tiger som öl vilket är bra. Mycket bra är att de har buffé + meny. Sjukt trevlig plats.
 

Concorde

Founding Member
CCR är hit and miss. Första åren var det riktigt bra dock.
Problemet är väl egentligen att Galleries First (Gold/Emerald) loungen håller så pass bra klass att CCR kan kännas överflödigt. GF har ju även a la carte samt buffè.

Vinerna är dock alltid av betydligt bättre kvalitet i CCR.
 
Sprang först in på Galleries First, men den var knökfull. Så jag traskade in till CCR med ganska kort om tid innan planet lyfte.

Personalen var stressade men ändå effektiva. Fick i mig en tvårätters med vin på 40 min och det smakade riktigt bra.

Måste också säga att BAs nya förstaklass på 747:an är ruggigt bra. Längtar till nästa tillfälle det bär av...
 

Storsteffe

Medlem
Precis så är det. Jag föredrar att servera mig själv, och eftersom jag inte dricker alkohol när jag skall flyga så struntar jag blankt i hur fin sprit de har i CCR. Inte vill jag behöva gå till en bar för att få en läsk heller. Dessutom är CCR en mörk håla som saknar dagsjus, inredd med möbler som de nog har valt i syfte att skrämma livet ur skandinaver och andra med god smak och känsla för stil. Man kan i och för sig gå och sätta sig på terassen, men den är ungefär lika trevlig som T-centralen under rusningstid, i alla fall när det gäller ljudnivån.

Jag har heller aldrig fattat vad tanken egentligen är med dessa Cabanas (löjligt namn, för övrigt). Skall man vila, duscha, kissa, titta på TV, beställa mat (i from förhoppning om att den levereras innan man måste lämna Cabanan), eller kanske försöka göra allt samtidigt på några timmar? Dusch, toalett, servering osv finns redan på annat håll, det hade räckt med rum där man kan vila/sova ostört, och då gärna fler än fyra stycken.

Slutsatsen är enkel: give me the Flounge anytime!

Johan

Brydde mig inte om att titta in i F loungen så den kan jag inte uttala mig om men däremot så tyckte jag inredningen var helt ok i CCR. Skandinavisk design(läs IKEA) var jag väldigt glad att slippa i en lounge för en gångs skull då jag anser det vara lika smakfullt och upphetsande som färdigblandad GT på burk;)
 
Toppen