Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Robin_L

Medlem
Underbara bilder. Nu blev jag Hawaii-sjuk igen... Kan verkligen rekommendera The Big Island också (även om det just nu är lite rörigt runt Kilauea).

Alltid trevligt att se något nytt och jag har funderat på att besöka Big Island tidigare, men det har inte blivit av än. När jag har tittat lite på den ön så får jag Maui-vibbar, och Maui tyckte jag var lite småtrist (hade så klart trevligt, men blev inte sugen på att åka tillbaka). Men Big Island är kanske värt ett besök ändå? :)
 

AABack2ARN

Medlem
Big Island är betydligt mindre turistiskt än Maui (snarare i klass med Kauai när det kommer till laidbackness). Jag ser på bilderna att ni var i Kihei-området på Maui som jag tycker är betydligt trevligare än nordvästra delen med och ovanför Lahaina. Big Island har dessutom häftiga sevärdheter som Mauna Kea och Mauna Loa och givetvis Volcano National Park. Big Island är dock en stor ö (cirka 3 gånger Gotland) så det kan bli en hel del bilkörande om man utgår från samma hotell hela tiden. (De andra öarna är närmare halva Gotland i storlek.)
 

Alf

Medlem
Härliga bilder. Klart man blir sugen igen. Tyvärr har jag tömt mitt AA konto med resa för familj och barnbarn till Karibien. Måste nog säga att Karibien var ett lågvattenmärke jämfört med Hawaii. Men det blev för lång resa till Hawaii med tanke på tid att stanna och små barn. Själv är jag mycket förtjust i Hawaii.
 

Isak21

Medlem
Jag har vart till the Big Island två gånger (2014 och nu i dec 2017 -jan 2018) och jag tycker verkligen det är en magisk plats.

Jag var på en yoga retreat (via en vän som bodde där) som tyvärr fått stänga nu pga i området där lavan härjar. Det är så mycket otroligt vackra platser som nu försvinner och det är riktigt sorgligt.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag var på en yoga retreat (via en vän som bodde där) som tyvärr fått stänga nu pga i området där lavan härjar. Det är så mycket otroligt vackra platser som nu försvinner och det är riktigt sorgligt.

Till viss del håller jag med dig. Men det är också lavan som skapat mycket av den magik och speciella landskap som finns på i synnerhet Big Island. Sedan har jag full förståelse att de allra flesta som fått sina hus förstörda kanske inte riktigt ser det så just nu.
 

Alf

Medlem
Finns det något bra ställe på någon ö att snorkla på? Min dotter med familj funderar på att resa till Hawaii under höstlovet och är då ute efter möjligheter till snorkling. Själv har jag bara snorklat i Hanauma Bay och matat fiskarna. Ganska trevligt men inte vad jag vill kalla snorkling bland koraller och rev.
 

GeorgZ

Medlem
Måste finnas i princip hur många snorkelställen som helst runt dessa öar.

Mest känd för "bara" snorkling är nog Molokini Crater (Maui). Richardson Beach Park (Big Island) har visst hög procent av närvarande sköldpaddor om man gillar sånna. =)

Kan rekommendera att åka och ut på Snorkeling with dolphins, dvs hälsa på ute i det vilda.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen