Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

hg1980

Medlem
Har som jag skrivit tidigare bokat Hilton Hawaiian Village i 6 nätter. Funderar på att boka om till Sheraton Waikiki efter att ha läst hela den här tråden.

Någon med SPG Gold som bott där och kan förklara för mig vilka perks man får?

Har läst här: Welcome SPG Gold Members

Och tänker framförallt på denna:
  • Complimentary one-night access of your choice to Leahi Club Lounge available to the Gold member’s room only (up to 2 adults and 2 children)
Är detta endast en gång per vistelse? Jag gissar så, iom att det står just "one-night", men tänkte jag frågar iallafall, hoppet.
 

Juancarlos

Medlem
Har bokat en award resa till Hawaii i November med min Flickvän. Vi kommer bo 2 nätter på Waikkibeach (autograph Collection) i Honolulu och sen 7 nätter i Lihue (Kauai). Inget är skrivet i Sten och hotellen är ombokningsbara. Men då jag är SPG Guld och Marriott Guld blev valet Autograph Collection samt Marriott. Är det nån som har tips och erfarenheter från Kuaui och vilka hotell skulle Ni rekommendera om vi skulle välja ett annat hotell?
 

RickardG

Medlem
Hur ser ni på fördelningen av tid mellan Big Island och Maui? Vi har totalt ca två veckor på oss, är en barnfamilj och hittar gärna på lite aktiviteter...
 
Har bokat en award resa till Hawaii i November med min Flickvän. Vi kommer bo 2 nätter på Waikkibeach (autograph Collection) i Honolulu och sen 7 nätter i Lihue (Kauai). Inget är skrivet i Sten och hotellen är ombokningsbara. Men då jag är SPG Guld och Marriott Guld blev valet Autograph Collection samt Marriott. Är det nån som har tips och erfarenheter från Kuaui och vilka hotell skulle Ni rekommendera om vi skulle välja ett annat hotell?
När det gäller Kauai så var jag där 2011 på semester/jobb. Blev rekommenderad The Point at Poipu av min affärskontakt där och kan säga att jag inte blev besviken. Fantastiskt läge, fantastisk rum och servicen var helt underbar. Åkte runt hela ön och upptäckte dess fantastiska natur.
 

Charlie D

Medlem
Har bokat en award resa till Hawaii i November med min Flickvän. Vi kommer bo 2 nätter på Waikkibeach (autograph Collection) i Honolulu och sen 7 nätter i Lihue (Kauai). Inget är skrivet i Sten och hotellen är ombokningsbara. Men då jag är SPG Guld och Marriott Guld blev valet Autograph Collection samt Marriott. Är det nån som har tips och erfarenheter från Kuaui och vilka hotell skulle Ni rekommendera om vi skulle välja ett annat hotell?


Koa Kea på Sydkusten (Poipu) och St Regis på nordkusten (Princeville). Lihue är inte där Du vill bo på Kauai i 7 nätter. Vill ni uppleva både nord och syd (väldigt annorlunda) så rekommenderar jag 4 nätter på Koa Kea och 3 nätter på St Regis. Sammanfattningsvis kan man säga att nordsidan är vackrare men sydkusten har bättre väder. Enjoy!
 

Juancarlos

Medlem
Tack @robert_06_ och @Charlie D ! Då ska jag boka om :) Såg även att Koa Kea ingår i GHA :) Är det lätt att ta sig fram med hyrbil eller skulle Ni föreslå Hotellens transfers? Känns som att vi kommer vilja uppleva så mkt som möjligt såsom Hiking, Snorkling, Valsafari, Surfning etc. Behöver vi förboka detta eller gör man det enklast på plats?
 

AABack2ARN

Medlem
Hyr absolut bil för hela vistelsen. Det är nästan ett måste för att kunna uppleva ön. Det är tveksamt om valarna kommit till öarna redan i november och i troligen inte till Kauai. (Har för mig att de simmar till Maui först.) En båtresa längs Napali-kusten är dock fantastisk oavsett om ni får se val eller inte. Här kan det vara lämpligt att göra lite förundersökningar innan ni kommer dit och eventuellt förboka. Är ni där under Thanksgiving är det absolut läge att förboka. Men planera inte in för mycket utan passa på och njut av tempot. :)
 
Toppen