Har Thai Airways nyrenoverade flygplan mellan Stockholm och Bangkok?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Stefan62, 23 April 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det nyrenoverade redan nu på rutten?

2. bL0m

bL0m Medlem

3. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte BKK-ARN i PE den 12 april i år och då var det gamla stolarna så helt säker kan man nog inte vara ännu.

4. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, man ska nog inte vänta sig för mycket i TG premiumkabiner på ett bra tag än.
    Kabinen i bL0ms länk ovan är inte alls nyrenoverad, när bilderna togs i höstas hade inte ens renoveringen av premiumkabinerna kommit igång.
    (Den blev kraftigt försenad av översvämningarna på Don Muang.
    Kabinen är istället resultatet av en tillfällig equipment change, av någon anledning har man låtit en av de bättre 747-or som annars går på prioriterade rutter hoppa in på ARN. Gissar att inredningen är 10-12 år gammal.
    På samma sätt så lär de uppdaterade maskinerna hamna på de glassigaste rutterna när de väl börjar komma, och vi på ARN/CPH får rimligen ta över det som dessa lämnar, dvs kabinen enligt bilden med en helt ny Y-kabin vad jag förstått.
    Vilket iofs blir ett rejält lyft jämfört med dagens skrot, särskilt om de inte höjer priserna pga detta.

5. bL0m

bL0m Medlem

JonW har rätt, dock ser jag ett mönster och det känns som att något kommer hända under augusti månad (Gällande ARN-BKK).

Detta är veckan innan Thai skall ta in sina 747 för renovering:

Innan Thai byter in gammalt plan.jpg

Detta är under veckan som Thai har sina 747 på renovering:

Thai renoverar.jpg

Nedan så tolkar jag att planet är uppdaterat "747-400":

Thai nya plan.jpg

Allt detta sker under augusti månad. Ni ser också att CPH redan har 747-400 planet.

Last edited: 26 April 2012
  6. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, låga förväntningar anbefalles.
    Vid första anblicken kan det se ut som du spekulerar i; planet försvinner en vecka o kommer därefter tillbaka,
    uppdaterat och glänsande.
    Men enligt en kille på FT som brukar ha koll, kommer inte den första maskinen som även har uppdaterade premiumkabiner att levereras
    förrän månadsskiftet juli/augusti. Därefter kommer de fyra första att gå till FRA och MUC-rutterna.
    Så jag tror fortfarande att ovanstående i själva verket visar att vi får ta över det tyskarna då utrangerar..

7. Tiger

Tiger Ny medlem

Så är det....747-400 avser de maskiner som renoverades runt 2006. Vi får åka det som tysken tröttnat på. Visserligen fräschare än idag och med premium economy kvar på skandinaviska rutterna och med dem kampanjer som brukar vara tror jag det är ett riktigt prisvärt alternativ.

8. bL0m

bL0m Medlem

JonW, du har bättre insyn än mig.

Jag försöker inte argumentera emot dig utan det jag ville visa med skärmdumparna är att något positivt som händer med Thai:s 747 som flyger mellan ARN och BKK. Självklart förstår jag att vi inte får Thai:s absolut senaste stolar (Tiger ovan hänvisar till stolar från 2006) som kommer finnas tillgängliga på mellan ARN och BKK, men det blir bättre stolar än vad som erbjuds idag.

Stefan62 frågade "Finns det nyrenoverade redan nu på rutten?" och jag valde att svara "Ja" på hans fråga då jag hade turen som fick en "Tysk-renoverad" kärra.

9. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Varför är vi så långt ner på stegen för att få renoverade plan? Är det för lite resenärer, eller vad är det frågan om?

10. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    747:an är nog startklar relativt snabbt men besättningen behöver få sin dygnsvila.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!