Mitt tips är att man ursprungligen tänkte byta leverantör, men i gapet upptäckte man att få verkligen klagade på att den försvunnit...
SAS tänkte då, i vanlig ordning : "trevligt, ännu en kostnadsbesparing".
När klagomålen blir fler så kommer Müsli tillbaka, troligen basunerat på den stora trumman.....som en rejäl present till kunderna. Jag tänker såklart på kaffet.
Tycker mig ana att SAS melodi är att temporärt plocka bort saker för att se om någon av försämringarna verkligen påverkar biljettbokningarna negativt. Kundernas preferenser i förhand, det tar man inte hänsyn till.....
Ska man vara ärlig så hade de väl knappast kunnat plocka bort något då - vilken resenär skulle svara jakande på frågor som "vilken av dessa fördelar skulle du vilja att vi plockade bort för dig".
Hur många mer besparingar kan man hitta på undrar jag osökt? Skulle vara intressant att se påverkan på rörelseresultat för varje liten korrigering av ombordkonceptet. Tycker många av de senaste förändringarna känts direkt dumsnåla, men då har jag ju inte siffrorna framför mig
.