Senaste nytt

Har SAS slutat med frukostmüsli?

Palazzi

Medlem
Mitt tips är att man ursprungligen tänkte byta leverantör, men i gapet upptäckte man att få verkligen klagade på att den försvunnit...
SAS tänkte då, i vanlig ordning : "trevligt, ännu en kostnadsbesparing".

När klagomålen blir fler så kommer Müsli tillbaka, troligen basunerat på den stora trumman.....som en rejäl present till kunderna. Jag tänker såklart på kaffet.

Tycker mig ana att SAS melodi är att temporärt plocka bort saker för att se om någon av försämringarna verkligen påverkar biljettbokningarna negativt. Kundernas preferenser i förhand, det tar man inte hänsyn till.....
Ska man vara ärlig så hade de väl knappast kunnat plocka bort något då - vilken resenär skulle svara jakande på frågor som "vilken av dessa fördelar skulle du vilja att vi plockade bort för dig".

Hur många mer besparingar kan man hitta på undrar jag osökt? Skulle vara intressant att se påverkan på rörelseresultat för varje liten korrigering av ombordkonceptet. Tycker många av de senaste förändringarna känts direkt dumsnåla, men då har jag ju inte siffrorna framför mig :) .
 

fcx

Medlem
Mitt tips är att man ursprungligen tänkte byta leverantör, men i gapet upptäckte man att få verkligen klagade på att den försvunnit...
SAS tänkte då, i vanlig ordning : "trevligt, ännu en kostnadsbesparing".

När klagomålen blir fler så kommer Müsli tillbaka, troligen basunerat på den stora trumman.....som en rejäl present till kunderna. Jag tänker såklart på kaffet.

Tycker mig ana att SAS melodi är att temporärt plocka bort saker för att se om någon av försämringarna verkligen påverkar biljettbokningarna negativt. Kundernas preferenser i förhand, det tar man inte hänsyn till.....
Ska man vara ärlig så hade de väl knappast kunnat plocka bort något då - vilken resenär skulle svara jakande på frågor som "vilken av dessa fördelar skulle du vilja att vi plockade bort för dig".

Hur många mer besparingar kan man hitta på undrar jag osökt? Skulle vara intressant att se påverkan på rörelseresultat för varje liten korrigering av ombordkonceptet. Tycker många av de senaste förändringarna känts direkt dumsnåla, men då har jag ju inte siffrorna framför mig :) .

Trevligt att se att det är fler än jag som är konspiratoriskt lagda :)
 

ESSA

Medlem
För min del får den gärna ersättas av ett stekt ägg, fet ostbit eller något annat utan socker.
På en frukostbricka kan jag inte äta mycket då jag mår bäst utan kolhydrater.
Bröd, marmelad, fruktyoghurt, müsli... Allt det går bort om jag ska slippa migrän och protesterande mage.
En omelett och en kaffe med riktig grädde är allt jag egentligen önskar till frukost.
I Plus kan de ju få lyxa till det med bacon på toppen! ;-)

Jag tror att personalen har full koll på vad som lämnas kvar på brickorna och rapporterar detta. Müslin skulle ju kunna finnas kvar som alternativ, om man ber om det. Alla kan väl skriva under på att det är onödigt att slänga orörd mat?
 

Funcadelic

Medlem
Samtliga gånger jag blivit utan müsli har jag fått en smaksatt youghurt: Blåbär eller Mango/Ingefära. För mig blev det väldigt tydligt att de tänkte snåla in på müslin och istället alltid ha smaksatt youghurt men tydligen är ni flera som fått naturell yoghurt utan müsli. Där sprack den teorin alltså.

Kan inte alla vi morgonpendlare varje gång besviket fråga efter müslin? Det kanske uppmärksammas, analogt med resonemanget fört av Palazzi.

Tillsammans är vi starka (och hungriga)!
 

fbflyer

Medlem
Jag saknar också müslin, så mycket att jag frågade flygvärdinnan på min senaste flight om det var en ny besparingsåtgärd. Hon visste inte varför müslin saknades men en kvart senare kommer Pursern förbi mig och berättar att man haft problem med "kryp" i müslin och att man tittar på en ny leverantör.

Jag förklarade hövligt att för mig och många andra frekventa resenärer så är müslin en viktig del i SAS frukosterbjudande. Hon nickade medlidsamt och sa att hon VERKLIGEN förstod mig. Nu hoppas jag hon var väl informerad och att müslin snart återkommer. Kanske kan nån BC-medarbetare slänga iväg ett mail till nån SAS-kontakt och få detta verifierat.
 

MarcusC

Medlem
GOT-CPH Frukostbox med juice , mango-ingefära youhurt och päron dryck...saknar muslin..men youghurten var god.
eduza9a2.jpg
 
Toppen