Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

johhenrik

Medlem
Alltså, jag kan bara tolka det svaret så här:

Vi bjuder på kaffe och te. Vad gäller vatten finns det flaskor till försäljning, vill du inte ha en hel flaska så bjuder vi på en mugg med vatten. Jag kan inte se hur det kan tolkas på något annat sätt.

Problemet är väl dock att det kanske inte lastas stora vattenflaskor alltid och då är det ju svårt att tillhandahålla det, då jag kan förstå att man inte ska bryta förpackningar som är till för försäljning. Dock kvarstår ju att det är fullständigt obegripligt hur detta ens kan vara en fråga ens... I mina ögon borde SAS alltid bjuda på ett glas vatten om någor frågar, allt annat är ju bara fullständigt trams, därmed ska man alltid lasta vatten så man kan erbjuda ett glas.
 

NotRyan

Medlem
Precis. Svaret var glasklart. Vi säljer vatten, men vill du ha ett glas vatten så bjuder vi självklart på det.... Jag tycker inte en gång att det skall vara beroende på om det finns stora flaskor ombord, finns det vatten på flaska stora som små så bjuder man på glas från dom.

Mvh
/NotRyan
 

fcx

Medlem
Eller så här, om man lastar stora vattenflaskor (1,5 l), vad ska kabinpersonalen annars göra med dem?? Man erbjuder inte hela flaskan till försäljning. Inte heller finns det något i menyn som heter "ett glas vatten".

Vill man verkligen vända på korvörena är det inte vattnet man ska stirra sig blind på. Man kan exempelvis sluta ge två mjölktetror till alla som ber om mjölk till kaffe/te. Likaväl kan man sluta ge socker även till de som inte vill ha. Och varför måste servetterna vara individuellt inplastade alls (tillsammans med sockerpåsen)?
 

Jonas C

Medlem
Det är bättre om mjölk och sockerpaketen ligger i en korg som de räcker fram och man kan plocka från.
 

joemume

Medlem
Eftersom både de praktiska erfarenheterna och uttalandena från SAS officiella representant till Jacob är konsistenta och visar på att vatten fortfarande är gratis på glas (i plast..) så kan vi väl vara rätt nöjda och glada då, eller? :D

Jag har i alla fall inte tänkt testdricka/beställa något mer vatten för att bevisa teorin, den fungerar, vattnet är gratis! :cool:
 

nota bene

Medlem
Tack för svaret Jacob.

Jag ser inte heller att det finns något rum för tolkning. Kaffe och te serveras alltid gratis. Vattenflaskor finns först och främst att köpa, men om någon bara vill ha ett glas går det utmärkt att be om det utan kostnad.

Att det ska vara så svårt att kommunicera detta till personalen? Man kan ju lika gärna ändra hela konceptet till att offentligt inkludera "kaffe, te och vatten är alltid gratis".
 
A

Aurora

Guest
Eftersom både de praktiska erfarenheterna och uttalandena från SAS officiella representant till Jacob är konsistenta och visar på att vatten fortfarande är gratis på glas (i plast..) så kan vi väl vara rätt nöjda och glada då, eller? :D

Jag har i alla fall inte tänkt testdricka/beställa något mer vatten för att bevisa teorin, den fungerar, vattnet är gratis! :cool:

Presist hva jag tenkte.... Flög nettopp ARN-CDG-ARN i SAS Go, alla fikk så mycket vatten de ville (påfyll och!) begge vegar. Akkurat slik det alltid har varit for mig, jag flyg gjennomsnittlig 60 turer/året med SAS.
 

Layzedad

Medlem
På SK142 GOT - ARN i tisdags upplyste flygvärdinnan om att man skulle sluta lasta dom stora "bjudflaskorna" och att man endast skulle kunna få ett glas vatten gratis om man behövde ta en tablett eller liknande.
 

agehall

Medlem
Ang vatten så tyckte jag BA var väldigt kreativa häromveckan. Jag och en kille från FlyerTalk hade råkat hamna brevid varandra LHR-JFK och det pratades på rätt friskt. Strax innan landning insåg vi båda att vi ville ha lite mer vatten, så vi frågade om vi kunde få varsin flaska till då det är lättare att hantera när det är lite skumpigt. Detta gick inte då de inte hade fler flaskor ombord, men vår kreativa crew erbjöd sig att fylla på våra flaskor ur sin stora flaska!
 

Storsteffe

Medlem
Eftersom både de praktiska erfarenheterna och uttalandena från SAS officiella representant till Jacob är konsistenta och visar på att vatten fortfarande är gratis på glas (i plast..) så kan vi väl vara rätt nöjda och glada då, eller? :D

Jag har i alla fall inte tänkt testdricka/beställa något mer vatten för att bevisa teorin, den fungerar, vattnet är gratis! :cool:

Det kan ju inte vara en livsavgörande fråga om vatten är gratis eller inte men det att frågan är uppe säger ju en hel del om vilken nivå man har lagt. Tycker iofs inte att det är ett problem på kortare flygningar där man kan skippa kaffe, te, vatten och plus helt och i stället ha ett bra utbud av drycker för försäljning. På längre flygningar där man har andra konkurrenter än Norwegian bör man däremot tänka om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen