Jag tror att detta blir mer pengar än man tror. Givetvis är det ingen besparing att inte erbjuda gratis vatten, men däremot är det en intäkt att ist sälja en flaska för 25kr/styck.
Kommer säkert bli en utvärdering på det här, likt allt annat. Visar det sig att man inte får in några pengar på vattenförsörjning kommer det säkert vattenglas tillbaka som officiell förmån.
Jag har sedan länge räknat bort SAS som konkurrent till SWISS, LH, AF mfl. Tycker dock att SAS utvecklas till en intressant spelare i takt med att priserna sjunker. Iprincip känns dem som ett Norwegian med allianstillhörighet.
ARN-LIN-CPH-OSL för 950kr är egentligen helt otroligt!
Det som blir tokigt är att det finns så stora skillnader i priser nära avgång, som inte tar hänsyn till vald kabinklass.
Ekonomiklass för 500kr = inget vatten , Ekonomiklass för 4.500kr = inget vatten.
Jag kan tänka mig att det är mest affärsresenärer som betalar dyra biljetter i ekonomiklass, och då har de säkert statuskort inom EB.
Kan det vara en lösning att erbjuda ett breddat, gratis, dryckessortiment till EBG/EBD? Min känsla är att det är detta klientel som blir irriterade av förändringen.
Kaffe/The/Juice/Vatten gratis om man visar dessa statuskort, och resterande betalar (?)