Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Ni som har problem med gratis vatten i SAS Go kan ni hänvisa texten på denna SAS webbsida.

SAS skrev:
Flights to London
Fly to London with Europe's most punctual airline

Fly to London with SAS and enjoy a leisurely and comfortable way of travelling. SAS offers superior service. When you fly with SAS, you don’t have to worry about arrival time – SAS has been named Europe’s most punctual airline several years in a row according to FlightStats. SAS knows that time is money and is committed to ensuring your flight on time so you don’t lose precious time at your destination. Book your flight to London Heathrow (LHR) with a few easy steps on this site.
Tailor your flight to your needs

All travelers have different needs. That’s why we offer three different classes of service: SAS Go, SAS Plus and SAS Business.

SAS Go has the lowest ticket prices, but it still features all of SAS’ trademark services:
  • Free online/mobile check-in
  • Free seat selection
  • 23 kg/50 lb. baggage allowance
  • 24-hour money back guarantee
  • Comfortable seats with spacious legroom
  • EuroBonus points
All taxes are included in the price and you’ll be served free water, tea or coffee onboard. You’ll also be offered a selection of local and international newspapers free of charge.

Flights to London: service, comfort and punctuality - SAS

Jag laddar också upp en Screenshot ifall de ändrar den senare.

Screenshot20140401_4.png
 

Dr. Miles

Expert
Jag pratade med tre flygvärdinnor i galley på min flight till Beijing om vatten i glas är gratis på inrikes/ intra-Nordden /intra-Europa i SAS Go.
Två av flygvärdinnorna sa att det inte är gratis och en sa att jo, det är gratis.

Slutsats: SAS, ni behöver att förbättra intern kommunikation. Det är inte hållbart som serviceföretag.
 
När jag igår flög till Barcelona var 50 cl vattenflaskor till salu för 25 SEK. Jag bad om ett glas vatten och det fick jag gratis utan diskussion.
 

Bryant

Medlem
På de senaste SAS flighter (3) jag varit på mellan ZRH-ARN så har det alltid funnits en stor flaska vatten på vagnen. Har du velat ha ett glas har det varit gratis.
 

FF#1

Medlem
på de senaste 4 flygningarna inrikes i verkan så var det endast vid ett tilfälle de hade en stor pet på vagnen.
Vid ett tillfälle så sa de särskilt att om man vill ha vatten så kostar det 25kr.
Känns som att de behöver bestämma sig hur det ska vara och förbättra sin kommunikation.
 

NotRyan

Medlem
Jag frågade pursern på CPH-MAD I dag och hon sa att vatten i glas är gratis i Go, så jag misstänker att det inte står något om det i reglerna. Det är ju horribelt om flera muggar varmt vatten som dessutom är smaksatt skulle vara gratis men att ett glas kallt naturellt skulle kosta...

Mvh
/NotRyan
 

Kris

Medlem
LHR-CPH igår. Slumrade till och vaknade när vagnen kom förbi. Sa "ett glas vatten, tack" som reflex när jag insåg att pursern glodde på mig. Svaret var att det fanns inte att tillgå på denna flight, utan endast kaffe/te. Men att jag kunde köpa en flaska vatten för 25kr (som även nämnts tidigare i tråden). Känns oerhört sniket att fimpa denna sevice. Vatten... Helt ärligt...
 
Jag frågade pursern på CPH-MAD I dag och hon sa att vatten i glas är gratis i Go, så jag misstänker att det inte står något om det i reglerna. Det är ju horribelt om flera muggar varmt vatten som dessutom är smaksatt skulle vara gratis men att ett glas kallt naturellt skulle kosta...

Mvh
/NotRyan

Å andra sidan är ju vatten dyrare än öl i vissa länder (t ex Tyskland) :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen