Okej då, dom var för snälla...
Jag kanske lät väldigt övertygande
Okej då, dom var för snälla...
Det bästa är väl att rösta med fötterna och inte använda sig av SAS. Det faktum att SAS fortfarande inte har en officiell representant på detta forum är ju bedrövligt dåligt bara det. Å andra sidan visar man ju gång på gång tydligt att man är ett bolag som bara är med i medvind, aldrig när kunden behöver support. Det finns ju t.ex. ingenstans att ringa, utan vid klagomål och synpunkter hänvisas man till mail där man i bästa fall får svar inom ett par månader.
Gällande just vattnet blev det i det närmaste uppror på SK515 igår när en måttligt charmerande besättningmedlem skulle kränga vatten för 25 kronor. Satt i sammanhanget att man kan koka kaffe och te men inte bjuda en tant (eller vem som helst för den delen) på ett glas vatten blir det ju hela bara en fars.
Låt dem dra in på allt och välj andra bolag så får de klappa igen butiken, det är inte svårare än så. Med den mentalitet (statlig myndighet och ett oändligt pengainflöde) som dessvärre råder inom SAS så ställer jag mig tveksam att man skulle förstå vad som hände ändå.
Det kommer aldrig att gå att "dra tillbaka klockan" och bli ett ansett bolag igen, utan det kommer bara att bli sämre (läs gå sämre) ju längre man distansierar sig från sina kunder.
Du verkar inte gilla SAS kan jag konstatera Själv skulle jag tycka det var väldigt väldigt trist om de försvann.
Jag skulle gärna vilja göra det, men jag har tröttat på att höja dem till skyarna. Jag tycker inte att de gör ett bra jobb längre. De erbjuder inte bra service och värde för pengarna, oavsett om dem kommer från mig personligen eller min arbetsgivare.
Trist visst, men jag ser samtidigt inte vitsen med att berömma dem längre när jag innerst inne tror att andra aktörer skulle göra ett bättre jobb, och i mångt och mycket redan gör. Flamset med vatten är ju bara en ytterligare spik i kistan.
Jag hoppas INTE att SAS går i konkurs, men det är ju inte så att länderna i Skandinavien skulle låta sin infrastruktur kollapsa om SAS skulle försvinna. Klart blir det en kortsiktig dipp, men ingen kommer behöva bila mellan Oslo o Tromsö....
Konsumenten är inte den som blir lidande - Norwegian tar inte över linjer utan ekonomisk bärighet.
Det är främst de anställda på SAS som drabbas, och det är såklart aldrig roligt.
Don't get me started... Halvparten av legene i Norge er i kortvarige vikariater. Majoriteten av sykepleier på många avdelningar på norska sykehus er svenskar, ansatta genom bemanningsföretag (Proficce, Adecco etc).Du nevner sykehus. Jeg må si at hvis vi har et sykehus med erfarne, kompetente ansatte med mange års erfaring fra skandinavisk akuttbehandling, som har en årelang superior just culture og har faste ansettelser med trygge framtidsutsikter - vs et sykehus med nyutdannede polakker, estlendere, latviere, briter, spanjoler på 3-5 måneders kontrakter gjennom proffice, med dårlig rapporteringskultur og varierende MCC-evner, samt en og annen skandinav i posisjon som sjefskirurg med et par års erfaring fra et feltsykehus i afrika, og som handler utstyret sitt på ÖoB... For det förste betaler jeg mer enn gjerne ekstra for det förste sykehuset, og om det förste sykehuset ikke alltid gir meg et måltid tilsvarende Gordon Ramsay så er det fullstendig irrelevant for meg, så lenge operasjonene de utförer er kvalitetspreget.