Har SAS sänkt priset för att köpa poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bL0m, 27 Maj 2014.

1. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

Jag vill minnas att 40 000 EuroBonus poäng kostar 1250 Euro, ibland var det 40% rabatt och då kostade denna volym med poäng totalt 750 euro.

Nu när jag precis tittade på priset för att komplettera med 40 000 poäng ligger priset på 1000 euro, då är det ingen nämnd kampanj eller rabatt på sas.se

Kontentan:
    Har SAS sänkt priset på sina poäng eller är det bara tillfälligt? Är det fler som uppmärksammat detta?

Fotnot:
    Jag känner redan till att flertalet medlemmar på BC.se inte ser något mervärde att komplettera med köpta eurobonuspoäng.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väntar bara på en 100% kampanj!

Smuffe, Jakob Österberg, jerixon och 3 andra gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    100% share till "USDM priser" hade varit guld, eller diamant menar jag

Smuffe gillar detta.
  4. Riktigt bra detta. OK värde vid 1000€, men med 40% rabatt är det kanon.

Mest prisvärt med SAS är att påbörja sin resa i Israel eller Marocko, för att nå hela Mellanöstern, och nästan hela Afrika. Smidigt med anslutningsflyg och sedan 50.000 t/r i C. Synd att inget Mellanöstern-bolag är med i Star Alliance, för jag hade gärna kommit åt platser i F .

Smuffe och vandien gillar detta.
  5. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Priserna sänktes från och med 1 april -14.

1 person likes this.
  6. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så för 3000 euro får man en t/r från Sverige till San Francisco i Busniess och tjänar upp till 32500 poäng om man är EBD?

Alltså lite rabatt på en resa som med pengar kostar strax över 30 000 kr.

Last edited: 29 Maj 2014
  7. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast om du betalar resan med enbart poäng får du väl inga Eurobonuspoäng? Eller missförstår jag din fråga?

1 person likes this.
  8. NotRyan

NotRyan Medlem

Om du köper poäng och bokar en best availability award så får du nya baspoäng på den resan, även om du bokar med enbart poäng...

Mvh
    /NotRyan

Smuffe gillar detta.
  9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack då har jag lärt mig något nytt!
    Fast då kostar väl, vad jag ser, en business t/r SFO 160 k poäng, inte 120k, right? Alltså 4000 Eur, om inköpskostnad är 1000 Eur/40k poäng?

10. NotRyan

NotRyan Medlem

Korrekt. Business saver går på 140K som EBD (160K som EBG) och ger minst 30K baspoäng tillbaka med start från Sverige...

Last edited: 30 Maj 2014
    Smuffe och bL0m gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!