Senaste nytt

Har SAS problem med ett av långdistansplanen?

Mr.chelsea

Ny medlem
Någon som har erfarenhet hur länge det tar innan vanlig service återupptas? Ska via OSL till EWR i början av Januari i C, men då måste väl
problemet vara åtgärdat? :confused:
 

jumbooze

Medlem
Jag har lyckats få full ersättning samtliga gånger jag drabbats, nu senast med SK972/973 från BKK, jag fick först ett "skam bud" men började referera till EU Regulations 261, tidigare EU domar, samt bad dem redogöra på vilket sett deras plan enskilt kunnat orsaka detta extra ordinära undantag och på vilket sätt det påverkar andra flighter och säkerheten på Kastrup. Vidare påtalade jag misstanke om allvarligt eftersatt underhåll refererat till reservdels hantering m.m.

Fick efter 3 timmar ett brev från deras jurist som meddelade att man efter att ha granskat ärendet noggrannare finner att detta undantag kan göras då jag blivit hårt drabbad.... bl.a bl.a. - floskler och fjanterier för att påskina att detta var ett undantag och att de vill påvisa sin välvilja.

Likadant de andra gångerna.
Vet inte om det har någon betydelse att man är EBG och åkt på Business biljett samtliga gånger.

Har du något copy på vad du skrev? jag har nu fått svar om EU inte gäller:
- "Då förseningen berodde på tekniska orsaker så ses de som extraordinära vilket gör att det inte utgår någon ersättning enligt EU regulativet."
Och vill gärna få lite ammunition inför nästa drabbning. ( de skulle dock som en gest skicka 150€ presentkort)
 

tourist

Medlem
Förutom att hänvisa till EC 261/2004 kan du använda C-549/07 Friederike Wallentin-Hermann versus Alitalia i synnerhet punkterna 23-26.
 

sunkan

Medlem
Flög precis EWR-CPH med SK910 vilket verkar ha varit det tidigare strandade flygplanet! Allt gick fint :)

Mvh

Christian
 
Toppen