Senaste nytt

Har SAS IT gjort bort sig igen?

Traveller

Medlem
Jag har fått denna e-mail från SAS idag.
Visa bifogad bild 2549

Såvitt jag vet, kan jag inte tjäna några poäng på Norge inrikesflyg...


Men som jag förstår detta så får man snart Eurobonuspoäng på vissa sträckor i Norge.

EuroBonuspoäng på norska inrikesflyg
2012-02-07 14:42
SAS ser fram emot att kunna erbjuda majoriteten av deras resenärer EuroBonus-poäng när de reser på norska inrikesflygningar. Konkurrensverket i Norge rekommenderar ett återupptagande av EuroBonus-poäng på norskt inrikes, dock endast för resande från Oslo till Stavanger, Bergen och Trondheim. Det betyder att majoriteten av de norska flygpassagerarna återigen kan njuta av samma fördelar som EuroBonus-medlemmar i resten av världen.

- Vi är glada för beslutet som möjliggör för EuroBonus-poäng på norska inrikesflyg. Nu förväntar vi oss att kunna erbjuda inrikesresenärerna samma goda produktfördelar som alla andra lojala SAS-resenärer. Det är dock förvånande att beslutet inte skall gälla för resande på alla destinationer i Norge, säger Per Møller Jensen, Marknadschef och ansvarig för SAS Eurobonus.

SAS har länge menat att förbudet mot lojalitesprogram, som beslutades 2002, inte är i linje med den aktuella norska flygmarknaden idag. Dagens marknad präglas av hård konkurrens mellan olika företag.

Som SAS EuroBonus-medlem kan man bland annat tjäna poäng vid flygresor, biluthyrning och hotellvisteler. Poängen kan användas vid köp av flygresor, uppgraderingar ombord samt till en mängd andra produkter och tjänster.

-Vårt EuroBonus-program är väldigt uppskattat av våra kunder. Vi tycker det är helt naturligt att alla våra lojala norska inrikeskunder också skall få tillgång till de fördelar som EuroBonus-programmet erbjuder, säger SAS marknadschef Per Möller Jensen.

SAS ser fram emot de norska myndigheternas beslut. Datum för beslutet är ännu inte fastställt.

För ytterligare information, kontakta:
Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till populära
destinationer som Göteborg, Malaga och Bryssel. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1000 resmål världen över i 175 länder. För mer information, besök www.sas.se

Källa SAS - EuroBonuspoäng på norska inrikesflyg - Mynewsdesk
 

Chrille

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd! Nu har det gått över en vecka där jag som TPI-resenär inte kan se bokningar, än mindre göra ändringar mm. Det enda som man får sig till livs på Mina sidor är en käck upplysning "Det finns inga aktiva bokningar på TravelPass nnnnnnnnn"
Det känns som att det här borde kunna fixas på kortare tid än en vecka?

OK, inte bara jag som är drabbad alltså.

Jag fick hicka och ringde SAS förra helgen för att kolla att bokningarna fanns kvar i systemet, även om jag inte kommer åt dom. Sen kom ett mail i tisdags att "felsökning pågår". Konstigt att dom inte fixat det på en vecka.
 

NotRyan

Medlem
Hej!

Hade problem igår när jag skulle göra avbokning av några TPC-flighter. Jag såg flighterna under mina TPC-bokningar men det gick bara inte att öppna dom så jag fick ringa och avboka :(

Mvh
/NotRyan
 

extacn

Medlem
Hej!

Hade problem igår när jag skulle göra avbokning av några TPC-flighter. Jag såg flighterna under mina TPC-bokningar men det gick bara inte att öppna dom så jag fick ringa och avboka :(

Mvh
/NotRyan

Inte f-n orkar man ringa och avboka deras klantigheter!
Mina pendlarkompisar ARN-OSD säger att de sedan 1,5 vecka tillbaka ropar i PA efter mig de dagar jag inte är på plats.
Undrar varför, icke avbokad bokning har jag men checkat in har jag inte.
 
Toppen