Har SAS IT gjort bort sig igen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 29 September 2011.

  1. Jag har fått denna e-mail från SAS idag.
    SK_20110929_1.jpg

    Såvitt jag vet, kan jag inte tjäna några poäng på Norge inrikesflyg...
     
    Last edited: 29 September 2011
  2. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    ha ha, vad kasst.
     
  3. Kristofer

    Kristofer Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har ingen aning om hur bra SAS interna IT-system fungerar, men det man som kund ser är ju rent bedrövligt. Hemsidan är ju verkligen helt värdelös.
     
  4. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    No comment.
     
  5. bnccnb

    bnccnb Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det är lite orättvist att alltid skylla på IT. Det här är en typisk market/sales aktivitet där IT oftast levererar systemstödet, men där sales själva utformar kampanjen (och får ansvara för datakvalitet). Nu vet jag inte hur det är på SAS men det är så jag tänker.

    Inte alltid IT´s fel ;)
     
    1 person likes this.
  6. Det här är väldigt intressant läsning om vilka processer som kan ligga bakom en så enkel sak som en redesign av en webbplats startsida. Det kanske också förklarar varför många av de amerikanska bolagens webbplatser suger.

    http://www.dustincurtis.com/incompetence.html
     
  7. Jag förstår att det inte är alltid SAS ITs fel. Men den här gången tycker jag att de är ändå delansvarig.

    SAS IT redan har en databas som kan skilja vilka rutter som man kan tjäna poäng och inte. (Annars skulle vi alla få poäng från Norge inrikesflyg.)
    Det är bara koppla denna databas till reklammailet, så skulle det inte hända sån miss.
     
  8. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror bnccnb menar att det är marknadsmänniskorna som gör uttaget på medlemmar och bestämmer vad det ska stå i utskicket... Oavsett så tycker man att de borde veta att man på SAS inrikes inte tjänar poänng. Det är ju en rätt stor grej för Eurobonus...
     
  9. bnccnb

    bnccnb Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis, det är skillnad på teknik och information. Hur det är exakt på SAS kan vi bara spekulera i... Iallafall, NÅGON har inte gjort QA på utskicket. Vems fel det är är oftast ointresant som slutkund, men det är varumärket som sjunker i anseende.
     
  10. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Väcker liv i denna gamla tråd! Nu har det gått över en vecka där jag som TPI-resenär inte kan se bokningar, än mindre göra ändringar mm. Det enda som man får sig till livs på Mina sidor är en käck upplysning "Det finns inga aktiva bokningar på TravelPass nnnnnnnnn"
    Det känns som att det här borde kunna fixas på kortare tid än en vecka?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×