Har SAS interline agreement med Aer Lingus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av EBGGOT, 24 Februari 2012.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har info på detta?

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Menar du ifall man kan köpa en SAS-biljett där EI-flyg ingår? Nej, de har de inte enligt Amadeus. SAS och Aer Lingus har inget eticket-avtal med varandra. Det finns dock fortfarande möjlighet att ställa ut en biljett där båda flyg ingår om man blandar in en tredje part.

3. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag tänkte mer; 2 biljetter - skicka väskan direkt till Slut dest. GOT-LHR, LHR - ORK.

4. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har inget Interline agreement så vitt jag vet. Däremot har British Airways och Aer Lingus det, men checkar du in hos SAS i GOT kan du skicka väskorna hela vägen, men måste då meddela British Airways/Air Lingus detta på Heathrow (incheckningsdisk eller gate) med dina bagagetaggar så att de vet att ditt bagage kommer med dig som resenär.

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet du någon som provat det? Gå till incheck hinns inte direkt med och EI är ju inte direkt ett servicebolag vid gaterna eller dylikt. Låter som gjort för att gå fel ...

6. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort det med British Airways, när jag anslöt från UME. Det fungerade fint att göra vid gate på ARN med British Airways-personal. Men annars är ju tipset att försöka köra handbagage om det går, EI brukar inte bråka så mycket kring stora carry ons.. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!