Senaste nytt

Har SAS gjort rätt och erbjudit tillräcklig kompensation?

Coco

Medlem
Dumpar en gammal tråd men jag behöver lite hjälp av er andra på BC.

Det är som så att jag hade en biljett bokas i Plus på SK679 (CPH-TXL). Men av (för mig) okänd anledning så var flighten inställd. Jag blev ganska snabbt ombokad till ekonomi med Air Berlin och kvinnan i SAS disken sa att jag skulle klaga hos SAS när jag kom tillbaks till ARN. Dock så var diskarna stängda när jag landande vid midnatt.

Så vad har jag för rättigheter? Kan jag klämma SAS på tårna och begära en resecheck på 250 euro? För den sträckan som jag blev ombokad? Jag skulle flyga Plus hela vägen ARN-CPH-TXL-/-TXL-CPH-ARN för att kvala ett silverkort men gick miste om både det och EBP.
 

agehall

Medlem
Du har rätt till både kompensation för ombokningen och för nedgraderingen skulle jag tro. Dessutom bör du kunna få EB-poäng (INTE EBP == EuroBonus Pandion) för ursprungligen bokad rutt.
 

Coco

Medlem
Du har rätt till både kompensation för ombokningen och för nedgraderingen skulle jag tro. Dessutom bör du kunna få EB-poäng (INTE EBP == EuroBonus Pandion) för ursprungligen bokad rutt.

Tack för snabbt svar @agehall. Då SAS hemsida fortfarande verkar krångla så kanske du vet om det finns en mail eller liknande för oss vanliga dödliga som inte är Guld?

Och man lär sig något nytt varje dag (Nu känner jag även till att förkortningen EBP inte är det samma som EB-poäng).
 

Coco

Medlem
Tack för svar hur som helst. Det verkar som att SAS hemsida fungerar som den ska igen. Så nu kan jag ta tag i mitt ärende och få upprättelse.
 
Toppen