Har SAS gjort en fuling?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bryant, 15 December 2013.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en 2-4-1 bokning liggandes i systemet sedan slutet av oktober. Denna resa har jag bokat om, dvs ändrat datum (utan att avboka den ena först) på två gånger. Det har kostat mig 150:- pp och tillfälle. So far inga konstigheter. Men efter senaste ombokningen så ser jag på mitt konto att 100' poäng är återfört till kontot och är dragna igen den dagen jag gjorde senaste ombokningen. Innebär inte detta att SAS faktiskt har avbokat mina biljetter för att sedan boka om dem, vilket borde betyda att min ombokning bör vara gratis?

När jag ändrat i en bokning tidigare så har aldrig poängen återförts för att sedan dras igen.

2. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du gjort en ombokning så kostar det 150:- pp, hur SAS väljer att flytta runt poängen har väl ingen betydelse?

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske. Han jag pratade med föreslog en ombokning eftersom det då skulle kosta gratis. Men när han såg att det var en Amex 2-4-1 så kunde inte han boka den till kampanjpriset eftersom Tallinn var stängt. Vid min tidigare ändring rördes inte poängen alls och det är det jag tycker är lite märkligt. Att poängen återförts och sedan dragit tyder på en ombokning, vilket borde varit gratis?

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Talinn sa till mig senast, smartast är att avboka och sen boka om så slipper man ombokningsavgiften. "Intressant system" var min kommentar...

5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sett flera gånger vid av- och ombokning att poängen återförs och dras på nytt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!