Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

jG_

Medlem
Har fortfarande inte fått poängen för de LH och QI-flighter jag flög under Januari & Februari (som inte började på ARN) trots att jag också efterregistrerat dem.

Någon annan som ser samma samband med att resor som inte utgår från SAS-hubbar strular extra mycket, (när det gäller poöngregistrering till EB)?
 

pljung

Medlem
Hej,

Har bara flugit TK (ekonomi) efter systembytet och flighterna GOT-IST (båda vägarna) har kommit in efter 3-4 dagar, men flighterna vidare från IST (DXB & BAH) har jag fortfarande inte sett röken av. Segmenten till/från DXB närmar sig 3 veckor, så det blir nog retroregistrering där.
Vet att TK ändrat lite om vilka bokningsklasser som är poängberättigade, men de flighter jag fått poäng för är 100% ekonomi (1400 poäng), så troligt är att de andra är det också (även om jag vet att det kan vara "lägre" bokningsklasser)
Någon annan som upplevt samma problem med TK sista tiden?
 

Silferlood

Medlem
Jag har pratat med en kompis som jobbar på Eurobonus då jag själv inte fått poäng för flighter bl.a med SK. Det ÄR problem tydligen efter deras systembyte härom helgen och de jobbar för fullt på det. Dessutom är verkar det vara problem med överföringar från LH som jobbar på det med..;).
 

Roger J

Medlem
Normalt brukar Eurobonuspoäng från SAS flygningar ramla in dagen efter eller möjligtvis inom två dagar.
Men hur länge har vissa av er väntat? Har det varit så pass lång väntan att ni tvingats efterregistrera (tre veckor tror jag gränsen är)?
Det vore ju ett mardrömsscenario om allt pajat så mycket att nästan alla måste efterregistrera i stort sätt allt under februari/mars.

Senaste månaderna har jag fått vänta mellan 2 och 3 veckor för poäng att komma in. Och det är poäng med SAS-flyg. Thai och Lufthansa har kommit in lite snabbare, men även dessa har tagit onormalt lång tid. Men alla poäng verkar komma in, det tar alltså bara en hiskelig tid.
 
Jag har väntat 5 veckor på att få poängen insatta. Dessa poäng ger mig guld och jag är så trött på att ingen på medlemsservice kan hjälpa mig. Det längsta jag kom under mina första samtal (operatörs-roulette) var att jag var tvungen att vänta tills tre veckor gått, efterregistrera på nätet och sen ringa medlemsservice så kunde de manuellt lägga in det. Igår satt jag i telefonkö i över en timme och givetvis bröts samtalet precis när de svarade. Idag fick jag tag på dem och nu skulle jag äntligen få mina poäng och mitt efterlängtade guld! Har redan missat att kunna använda guldet på 3 flighter men men jag är inte bitter :). Nu får jag som svar att jag måste vänta och ringa tillbaka imorgon då medlemsservice har öppet men troligtvis kan inte de hjälpa mig... Shit vilket antiklimax när man kämpat i flera år.
 

agehall

Medlem
En relaterad fråga som kan bli aktuell för mig för första gången snart:

Vad anger man för flightnummer vid efterregistrering för eco extra/business-biljetter där man ändrat avgångar online med kort varsel? Biljetten (e-PDF) säger ju en sak och boardingpasset (som jag aldrig sparar) en annan. Och så går det inte heller att hitta bokningen på hemsidan efter att man flugit.

Ange det biljettnummer du har samt den flight du flög. Dessutom ska man alltid spara boardingpass tills dess att man har poängen på kontot.
 

cph_flyer

Medlem
Havde en t/r mellem CPH og LHR i sidste uge .Til min overraskelse tog det denne gang kun to dage før EB kontoen var opdateret. Så måske har SAS nu fået mere styr på systemet ?
 

011430121

Medlem
Det är trögt att få in poängen, åkte den 12 jan ZHR-PVG med LX har inte fått poängen ännu men returen den 16 jan har kommit in
Den 9 feb FRA-SEA med LH har kommit in, men returen den 12 feb har inte kommit ännu.
I båda fallen så skrivs det ut nya bordingcard för att det var ”bättre än hemma utskrivna ” sa det vid incheckningen!
Dock var status o.s.v. rätt på det nya korten
Anslutningarna var med SAS vid båda resorna och de kom in på två dagar.
 

OliT

Medlem
Jag flög ARN - IAD i måndags, via FRA. Poängen för FRA - IAD (som var med UA, på LH-biljett) har kommit in redan för flera dagar sedan. ARN - FRA (LH på samma biljett) har inte gjort det.
Men, det låter ju som att SAS är medvetna om att det strular just med LH-biten.
 
Toppen