Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

niksal

Medlem
Hejsan,

Jag undrar om någon annan har märkt någon förändring i hur bra EB poäng registreras? Tidigare har mina EB poäng registrerat både från SAS-gruppen och *A medlemmar rätt bra, förutsatt att jag angivit mitt EB nummer i bokningen samt sett till att boarding passen har "rätt" tecken (EBG/SK*G).

Jag har nu från de senaste 2-3 veckorna 5 LH flyg, 2 KF flyg samt 1 SK flyg som inte registrerats inom vad jag tidigare vant mig som "normal" tid. Mina poäng brukar registreras inom 3 dagar om det är SAS gruppen och inom 5 dagar om det är LH.

Har någon annan märkt en förändring? Med tanke på hur dåligt EB:s retroregistrering fungerar så ser jag inte fram emot de processerna...

mvh
Niksal
 

GVA380

Medlem
Och jag väntar fortfarande på mina poäng från SK flygningar. Utresorna från ARN registrerades omedelbart, men returresorna från GVA och LHR till ARN (inom de senaste 2 veckorna) har ännu inte dykt upp. Ser inte fram mot retroregistrering igen...
 

Igorius

Medlem
+2 (fick efterregistrera ett par LH-flyg fran borjan av februari, vantar nu pa ytterligare 2 som formodligen inte kommer dyka upp sjalvmant. Aven LX har drojt langre an vanligt sista manaden. Ett par A3-flyg i slutet av februari kom dock in riktigt snabbt.)
 

Tjaeng

Medlem
Haha, konstigheterna slutar inte där. Jag fick en flight registrerad för ett par timmar sen... halvt. Antalet "kvalificerade flygningar" har ökat med 1, trots att ingen ny flight har tillkommit i loggen ("aktiviteter på kontot").

EDIT: Och ännu konstigare är att antalet baspoäng inte stämmer överens med faktisk intjäning, enligt sidan har jag lite dyrgt tusen poäng MER under "nivåstatus" än sammanlagda antalet baspoäng under "aktiviteter". Detta EFTER att jag räknat in fantomflightens poäng ovan. Jag har inte räknat på om poängsaldot stämmer överens med något av de två andra värdena eller om det också är helt urflippat.
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Jag flög 2 TAP inrikes flighter förra veckan och resorna kom in på Eurobonus efter någon dag bara. Ska flyg LOT nästan vecka och hoppas det kommer funkar lika smidigt.
 
Toppen