Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av niksal, 14 Mars 2012.

1. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hejsan,

Jag undrar om någon annan har märkt någon förändring i hur bra EuroBonus poäng registreras? Tidigare har mina EuroBonus poäng registrerat både från SAS-gruppen och *A medlemmar rätt bra, förutsatt att jag angivit mitt EuroBonus nummer i bokningen samt sett till att boarding passen har "rätt" tecken (EBG/SK*G).

Jag har nu från de senaste 2-3 veckorna 5 Lufthansa flyg, 2 KF flyg samt 1 SK flyg som inte registrerats inom vad jag tidigare vant mig som "normal" tid. Mina poäng brukar registreras inom 3 dagar om det är SAS gruppen och inom 5 dagar om det är Lufthansa.

Har någon annan märkt en förändring? Med tanke på hur dåligt EuroBonus:s retroregistrering fungerar så ser jag inte fram emot de processerna...

mvh
    Niksal

2. GVA380

GVA380 Medlem

Och jag väntar fortfarande på mina poäng från SK flygningar. Utresorna från ARN registrerades omedelbart, men returresorna från GVA och LHR till ARN (inom de senaste 2 veckorna) har ännu inte dykt upp. Ser inte fram mot retroregistrering igen...

3. Jacob

Jacob Medlem

Samma här, jag väntar otåligt...

4. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +2 (fick efterregistrera ett par Lufthansa-flyg fran borjan av februari, vantar nu pa ytterligare 2 som formodligen inte kommer dyka upp sjalvmant. Aven LX har drojt langre an vanligt sista manaden. Ett par A3-flyg i slutet av februari kom dock in riktigt snabbt.)

6. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, konstigheterna slutar inte där. Jag fick en flight registrerad för ett par timmar sen... halvt. Antalet "kvalificerade flygningar" har ökat med 1, trots att ingen ny flight har tillkommit i loggen ("aktiviteter på kontot").

EDIT: Och ännu konstigare är att antalet baspoäng inte stämmer överens med faktisk intjäning, enligt sidan har jag lite dyrgt tusen poäng MER under "nivåstatus" än sammanlagda antalet baspoäng under "aktiviteter". Detta EFTER att jag räknat in fantomflightens poäng ovan. Jag har inte räknat på om poängsaldot stämmer överens med något av de två andra värdena eller om det också är helt urflippat.

Last edited: 14 Mars 2012
  7. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög 2 TAP inrikes flighter förra veckan och resorna kom in på Eurobonus efter någon dag bara. Ska flyg LOT nästan vecka och hoppas det kommer funkar lika smidigt.

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 Det tar superlång tid för Eurobonus-poäng att komma in på kontot just nu.

9. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det iaf inte bara mina flyg som saknas :)

Mvh

Christian

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!