Har ni upplevt någon liknande ombord? "Jag var här först....."

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Senator, 17 Juni 2015.

1. Vänner!

En mycket rolig historia från BusinessTraveller.com om en resenär som hamnar i bråk med en kvinna som anser att platsen i affärsklass är hennes eftersom "hon var där först och har paxat platsen".... ;)

Flew back from South Africa this week and had a really funny and for me unique experience. I am often the last to board a plane so the occasional seat mix up is not unusual but this time it was a new one. I arrived at my business class seat to find a young woman sitting there.

"Excuse me I think you are in my seat"
    "YOUR seat, I was here first, tough luck"
    "Errr it's not quite like that, we all have allocated seating on this flight"
    "I said I was here first and I don't appreciate your attitude just because I'm a woman"

At this point a crew member arrived and spent about ten minutes patiently explaining the procedure to the passenger who I assume had either never been on a plane before or had perhaps only flown with a low cost airline. She argued, complained and in the end become rather aggressive as it was explained she would not be sitting in Business but rather about half way down the plane in Economy and no British Airways does not recognise "calling shotgun" with airline seats.

My fellow passengers of course found the entire episode very enjoyable and I had a few good natured comments afterwards from them. The only really sour conclusion was the woman saw me at passport control and spat at the floor in front of me !

Källa:
    Discussion - Business Traveller

Smuffe, Mr.C, Sofia och 12 andra gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nyckelordet som får mig att bara rycka på axlarna och tänka att det känns helt normalt.

Smuffe, Gus, MaBe och 6 andra gillar detta.
  3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hello Afrika...
    Kul läsning

4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske något man ska ta och börja med själv, istället för den tråkiga högersvängen vid boardingen så tar man direkt höger och låtsas som att det regnar

Sofia gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De borde ha kallat dit polisen och kastat av kvinnan från flyget. Sånt beteende borde inte tolereras.

Smuffe och EBGGOT gillar detta.
  6. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är därför som prio-boarding är viktigt ;)

Smuffe, Gus och ulagun gillar detta.
  7. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns lite överdrivet, kanske var första gången hon flög överhuvudtaget eller endast flugit LCC verkar ju som att det löste sig till slut ändå

WTP och Kebalibre gillar detta.
  8. Ziplock

Ziplock Medlem

Tjafsar man med cabin crew i tio minuter och dessutom blir aggressiv bör man bli avslängd - oavsett flygvana.

Smuffe, Gus och Jakob Österberg gillar detta.
  9. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jovisst men i Afrika fungerar det ofta såhär, det är lite charmigt på sitt sätt

10. Några saker har jag lärt mig på mina resor:
    Olika kulturer
    Olik erfarenhet
    Olika människor :)

Min gissning är att kvinnans referensram är rätt smal.. Hon trodde uppenbarligen att hon kunde sitta där det passade henne :)

Polis och myndigheter bör användas i mycket svårare lägen än detta (IMHO)...

Charlie D, mcleif, FF#1 och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!